خبرگزاری کار ایران

انواع سقف و سازه های متحرک را بشناسید.

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۲۸

در دنیای مدرن امروزی، با توجه به پیشرفت‌ ها و طرح‌ های بسیار خلاقانه در هنر معماری، از سازه های بسیار جدیدی در شکل و مدل‌ های گوناگون استفاده می‌ شود. از جمله مدرن ترین و پرکاربرد ترین این سازه ها نیز می‌ توان به سقف‌ ها و سازه‌ های متحرک اشاره نمود.

سقف و سازه متحرک چیست؟

سقف جمع شونده یا سازه‌ های متحرک، طراحی بسیار نوین و شکل‌ های جدیدی از سقف‌ های امروزی هستند که می‌ توانند فضای بسیار دلنشین و مناسبی را در محوطه خارجی ساختمان‌ ها به وجود آورند. سقف‌ های تاشو یا متحرک، در واقع سازه‌ هایی هستند که به ۲ صورت دستی یا برقی باز و بسته شده و کاربرد اصلی آن‌ ها در فضا و محوطه‌  خارجی ساختمان‌ ها می‌ باشد. در سقف‌ های متحرک از متریال‌ های گوناگونی همچون شیشه سکوریت، پارچه، ام دی اف، پلی کربنات، آلومینیوم و غیره استفاده‌ شده و بر اساس نوع کاربرد، در طرح‌ ها و شکل‌ های متنوعی اجرا می‌ شوند.

انواع سقف و سازه های متحرک

از جمله انواع سقف و سازه های متحرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سقف متحرک شیشه‌ ای

در این نوع از سقف‌ های متحرک از شیشه‌ های نشکن و سکوریت استفاده‌ شده و جزء سقف‌ های بسیار مدرن و شیک محسوب می‌ شوند. این نوع از سقف‌ ها در برابر صدمات و آسیب های محیطی بسیار مقاوم هستند و به‌ صورت کشویی باز و بسته می‌ شوند.

سقف متحرک پلی کربنات

در ساخت این نوع سقف‌ های متحرک از ورق‌ های پلی کربنات استفاده‌ شده و گزینه مناسبی به‌ جای استفاده از متریال شیشه و یا پلاستیک هستند. سقف‌ های متحرک پلی کربنات همانند شیشه، نور خورشید را به‌ راحتی از خود عبور داده و در روز سبب صرفه‌ جویی در مصرف انرژی به دلیل عدم استفاده از سیستم روشنایی می‌ شوند. این سقف‌ ها از کیفیت، دوام و ماندگاری مناسبی نیز برخوردار می‌ باشند.

سقف متحرک پارچه‌ ای

سقف متحرک پارچه‌ ای یکی از پرکاربرد ترین سازه‌ های متحرک بوده و در ساخت آن‌ ها، از پارچه‌ هایی بسیار باکیفیت و ضخیم استفاده می‌ شود. این نوع سقف ها در برابر بارش برف و باران بسیار مقاوم هستند و در برابر نور مستقیم آفتاب، دچار پوسیدگی و تغییر رنگ نخواهند شد. همچنین فضا هایی که دارای سقف متحرک پارچه‌ ای هستند، قابل استفاده در تمامی فصول سال بوده و نوع اتوماتیک آن، به‌ راحتی توسط یک ریموت و کنترل از راه دور، باز و بسته می‌ شود. از جمله مزایای استفاده از سقف‌ های اتوماتیک پارچه ای می‌ توان به مقاومت آن در برابر نفوذ آب، محافظت از فضای زیرین خود در برابر حرارت و اشعه فرا بنفش، تنوع در طرح و رنگ، قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه، کیفیت بسیار بالا، دوام و ماندگاری مناسب و غیره اشاره نمود.

انواع سقف و سازه های متحرک را بشناسید.

مهم‌ ترین کاربرد سقف های جمع شونده

سازه‌ های سقف جمع شونده می‌ توانند فضای بسیار مناسبی را در محیط خارجی ساختمان‌ ها ایجاد کرده و آن را تبدیل به فضای قابل استفاده در تمامی شرایط آب‌ و هوایی نمایند. این نوع از سقف‌ ها علاوه‌ بر طراحی مدرن، از کیفیت بسیار مناسبی نیز بهره ‌مند بوده بنابراین دارای کاربرد های فراوانی نیز می‌ باشند. یکی از مهم‌ ترین کاربرد های سازه‌ های متحرک، استفاده از آن‌ ها در محوطه خارجی رستوران‌ ها و کافی‌ شاپ‌ ها است. با استفاده از این سازه‌ های متحرک، مالکین رستوران‌ ها می‌ توانند از محوطه‌ی خارجی مکان خود استفاده بهینه نموده و محیط خدمات‌ رسانی به مشتریان خود را افزایش دهند. همچنین وجود این نوع از سقف‌ ها، نقش مهمی در افزایش ارزش ملک داشته و به دلیل ظاهر زیبا و منحصر به‌ فرد خود، سبب جذب بیشتر مشتریان نیز خواهد شد.

از دیگر کاربرد های سقف جمع شونده نیز می‌ توان به استفاده از آن‌ ها در فضای خارجی منازل ویلایی، هتل‌ ها، مراکز تفریحی، استخر ها، محوطه‌ خارجی سازمان‌ های اداری، پاسیو و غیره اشاره نمود.

مزایای استفاده از سقف متحرک

از جمله مزایای استفاده از سقف و سازه های متحرک می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان استفاده از محوطه‌ خارجی در تمامی شرایط آب‌ و هوایی
  • عایق بسیار مناسب در برابر حرارت و سرما
  • امکان نورپردازی کامل
  • ظاهر بسیار زیبا، شیک و منحصر به‌ فرد
  • نصب و اجرای آسان
  • قیمت مناسب در مقابل کیفیت، دوام و ماندگاری بالا
  • امکان جابجایی و نصب مجدد در مکان دیگر
  • افزایش ارزش ملک و گسترش فضای مورد استفاده
  • قابلیت نصب امکاناتی همچون سیستم‌ های گرمایشی و سرمایشی
  • ایجاد حریم خصوصی
  • مقاوم در برابر آب، باد، شکستگی، ضربه و غیره

قیمت سقف و سازه های متحرک

سقف‌ های متحرک بر اساس متریال، کیفیت، کاربرد، متراژ مورد نیاز، نوع طرح و رنگ، شرکت تولیدی، تیم اجرایی و غیره دارای قیمت‌ های متفاوتی می‌ باشند. عزیزانی که قصد اطلاع دقیق از هزینه خرید سقف جمع شونده و یا قیمت اجرای سقف متحرک پارچه‌ ای را دارند، می‌ توانند با شرکت هوبر تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایند و یا به وب سایت رسمی هوبر به نشانی اینترنتی https://hoobertec.com/ مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز