خبرگزاری کار ایران

معرفی مه پاش های صنعتی در گرماسازه شرق

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۰۶۰

کنترل دمای محیط برای صنایع کاربرد فراوانی دارد. این دما برای فعالیت بهینه کارکنان، ابزارآلات و همچنین گیاهان و جانوران اهمیت دارد. افزایش دما و رطوبت در محیط سبب گسترش بیماری ‌ها و آفات می‌شود که بایستی با روش ‌های موجود از آن جلوگیری کنیم. یکی از دستگاه‌های پرکاربرد در این زمینه مه پاش است که انواع و کاربردهای مختلفی دارد.

مه پاش صنعتی در چه صنایعی کاربرد دارد؟

مه ‌پاش ‌ها تجهیزاتی هستند که برای کنترل دمای محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. صنایع مختلفی نیز از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند تا راندمان کاری خود را افزایش دهند. مه ‌پاش در صنایع زیر کاربرد دارد. در ادامه نیز در مورد چند تا از این موارد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

  • گاوداری و دامپروری

 استفاده از مه ‌پاش برای کاهش دمای محیط که حاصل از سوخت‌وساز و تنفس دام است استفاده می‌شود. همچنین استرس را در بین آن‌ها کاهش می‌دهد.

  • مرغداری

 در صنایع مختلفی از پرورش شترمرغ گرفته تا بلدرچین استفاده از مه ‌پاش صنعتی کاربرد فراوانی دارد.

  • کارخانه ‌ها

در محیط‌های کارخانه‌ای دمای محیط به ‌مراتب افزایش پیدا می‌کند و فعالیت را برای کارگران سخت می‌کند. همچنین لازم است که دمای تجهیزات نیز تا حدی پایین آورده شود.

  • معادن

تجهیزاتی که در معادن کار می‌کنند، سبب افزایش گردوخاک در محیط می‌شوند که مه پاش می‌تواند آن را کاهش دهد.

  • سردخانه‌ ها

 برای از بین ‌بردن یخ‌ زدگی می‌توان از مه‌ پاش ‌ها استفاده کرد.

  • کشاورزی

از مه‌ پاش ‌ها می‌توان برای پرورش گیاهان استفاده کرد. به این صورت که جهت انتقال سم یا آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • رستوران ‌ها

 در این مراکز که جمعیت افراد زیاد می‌شود، مخصوصاً در فصول گرم سال، استفاده از مه ‌پاش توصیه می‌شود.

  • گلخانه ‌ها

 برای کنترل دمای این فضای بسته به استفاده از مه‌ پاش نیاز داریم.

سیستم مه پاش گلخانه

همین‌طور که در بخش قبل اشاره شد، در گلخانه‌ ها از مه ‌پاش صنعتی استفاده می‌شود. سقف و دیواره‌های گلخانه معمولاً شفاف هستند تا نور خورشید را دریافت کنند. با این ‌حال، به دلیل بسته بودن این محیط، امکان جریان هوای کافی وجود ندارد، و به ‌اصطلاح گرما در این محیط بسته، به دام می‌افتد. با افزایش دما و رطوبت محیط، تنفس برای گیاهان سخت ‌تر شده و حتی ممکن است که آفات و بیماری‌ها از این شرایط سوءاستفاده و رشد کنند که در نتیجه آن گیاهان از بین می‌روند. برای جلوگیری از این اتفاق بایستی از سیستم‌های سرمایشی استفاده کنیم.

مه ‌پاش‌ ها یک روش برای مقابله با انباشته شدن هوای گرم درون گلخانه هستند. ذرات ریز آبی که مه پاش تولید می‌کند، در نهایت، گرمای موجود بین گیاهان را جذب کرده و تبخیر می‌شود. این کار سبب می‌شود که دمای بین گیاهان کاهش پیدا کند. همچنین مه ‌پاش‌ گلخانه گرماسازه شرق به تنظیم رطوبت محیط نیز کمک می‌کنند. گیاهان برای شادابی به میزان مشخصی از آب و رطوبت احتیاج دارند که محیط گلخانه و به همراه آن، مه ‌پاش، به ایجاد این شرایط کمک می‌کند.

معرفی مه پاش های صنعتی در گرماسازه شرق

مه پاش مرغداری راهکاری برای کاهش بار میکروبی

گروه دیگری از صنایع که در آن از مه ‌پاش استفاده می‌شود، مرغداری‌ ها هستند. پرندگان فعالیت زیادی دارند و در طی تنفس گرمای زیادی را تولید می‌کنند. تعداد بالای پرندگان در یک محیط کوچک و بسته سبب می‌شود که گرما در محیط به شکل تصاعدی بالا برود. اگر برای این گرما فکر نشود، ممکن است پرندگان مریض شوند یا تنفس خوبی نداشته باشند.

مه ‌پاش‌ هایی که در مرغداری ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای جلوگیری از رشد آفات و تنظیم دمای محیط استفاده می‌شوند. ذرات آبی که بین مرغ ‌ها پاشیده می‌شود، انرژی گرمای انباشته ‌شده را جذب کرده و در نتیجه آن را از محیط خارج می‌کند. اگر به کاهش دمای محیط در مرغداری‌ها توجه نشود، علاوه بر گسترش آفات زیادی که بین پرندگان وجود دارد، هوای محیط نیز بوی نامطبوعی پیدا خواهد کرد. پس بهتر است با استفاده از این دسته از مه پاش صنعتی، سلامت مرغ‌ها و کارکنان را حفظ کنیم. شما می‌توانید با گرماسازه شرق برای نصب این مه ‌پاش مشورت کنید.

مه پاش رستوران برای ایجاد یک فضای خنک و دلچسب

احتمالاً دیده باشید که رستوران‌های شلوغ و معروف از مه ‌پاش ‌ها برای کاهش دمای محیط در فصول گرم استفاده می‌کنند. معمولاً رستوران‌ها، کافه‎ها یا فوت ‌کورت‌هایی که در محیط آزاد هستند، از این روش استفاده می‌کنند تا با کاهش دمای محیط، فضایی را ایجاد کنند که مورد توجه مشتریان واقع شود. زمانی که محیط رستوران دمای مطلوبی داشته باشد، مشتریان به این محیط جذب می‌شوند و گرما آن‌ها را کلافه نخواهد کرد. پس اگر به دنبال راه‌اندازی یک رستوران هستید و فضای سبز خوبی را برای آن آماده کرده‌اید، استفاده از مه ‌پاش طراحی شما را برای داشتن یک رستوران عالی کامل خواهد کرد. برای مشورت جهت تهیه مه ‌پاش رستوران، می‌توانید گرماسازه شرق را انتخاب کنید.

معرفی مه پاش های صنعتی در گرماسازه شرق

سیستم مه پاش در گرماسرماسازه شرق

در این بخش از نحوه کار مه پاش صحبت خواهیم کرد. در حقیقت مه ‌پاش‌ها از روش تبخیر برای کاهش دمای محیط استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها ذرات آب را تا چندین برابر کوچک می‌کنند و با فشار به داخل محیط می‌فرستند. کوچک شدن ذرات آب کمک می‌کند که سطح تماس ذرات با هوای گرم افزایش پیدا کند. این افزایش سطح، سبب می‌شود که در مدت‌ زمان کوتاهی هوا خنک شود و ظرفیت جذب گرمای مقدار مشخصی از آب بالاتر برود. انرژی گرمایی از جایی که مقدار بالاتری دارد به بخشی که خنک‌تر است حرکت می‌کند. پس، این ذرات خنک آن می‌توانند گرمای هوا را بگیرند و در خود ذخیره کنند. با جذب گرمای بیشتر، ذرات ریز آب به شکل گازی در می‌آیند و از محیط خارج می‌شوند. به دلیل کوچک بودن ذرات، این تبخیر نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود. پس، این قطرات لباس یا زمین را خیس نمی‌کنند و تنها دمای محیط را پایین می‌آورند.

از کجا مه ‌پاش تهیه کنیم؟

شما در این متن با انواع دستگاه‌های مه پاش صنعتی در گرماسازه شرق و کاربردهای آن آشنا شدید. بسته به صنعتی که در آن کار می‌کنید، باید مه ‌پاش مخصوص آن را تهیه کنید. اگر می‌خواهید در این مورد با افراد خبره مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از گروه ‌های با تجربه‌ای که می‌توانند به شما کمک کنند، گرماسرما سازه شرق است. شما با مراجعه به آن‌ها می‌توانید مشکلات خود را بیان کرده، مشورت کنید و مه ‌پاش صنعتی موردنیاز خود را به‌ سادگی تهیه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز