خبرگزاری کار ایران

تهیه فلنج اسلیپون در بازار خیام با بهترین قیمت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۹۲۳

فلنج اسلیپون یکی از انواع پر کاربرد فلنج در میان صنعت گران می باشد. این فلنج به خاطر مزایا و ویژگی هایی که دارد در بخش های مختلفی از صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

فلنج یکی از تجهیزات و اتصالات مورد استفاده در صنایع مختلف هستند که به علت جداسازی راحت این اتصالات، محبوبیت بالایی در بازار دارند و یکی از پراستفاده ترین ها هستند. برای استفاده درست و مناسب از فلنج در تاسیسات و صنایع متفاوت لازم است تا با انواع مختلف آن آشنا باشیم.

 فلنج اسلیپون که بصورت عامیانه به آنها فلنج روکار نیز گفته میشود در سرویس های معمولی استفاده میگردند . نصب فلنج اسلیپون نصبت به فلنج گلودار ساده تر و مقاومت آن در مقابل فشار وارد شده به این نوع فلنج در فشار داخلی 2/3 و در برابر بار خستگی 1/3 فلنج گلودار میباشد و یکی از معایب فلنج اسلیپون بالا بودن هزینه نصب نسبت به سایز فلنج ها میباشد .

از پرکاربردترین مصرف فلنج اسلیپون میتوان به اتصال لوله ها ، شیرآلات صنعتی ، پمپ ها و دستگاها اشاره کرد .

جهت آب بند نمودن فلنج های اسلیپون از واشر  (GASKET) استفاده میکنند و جنس این فلنج ها میتواند از نوع پلی اتیلن ، ST37 ، A105 ,S.S304 ، S.S316 و ... باشد.

نحوه کارکرد فلنج اسلیپون

فلنج اسلیپون باید پیش از جوشکاری داخل لوله گذاشته شود. در این شرایط دو بار جوشکاری انجام می‌شود، هم در داخل و هم در بیرون، زیرا برای دوام بیشتر باید از نشتی جلوگیری شود. مقاومت فشار فلنج اسلیپون تقریباً ۳/۲ فلنج گلودار می‌باشد. فلنج اسلیپون برای کاربری‌های با فشار کم مناسب بوده و نصب آن آسان می‌باشد، همچنین می‌توان آن را به لوله‌های مختلف جوش داد. بعلاوه، جوشکاری باعث می‌شود تا هزینه‌های تولید کاهش یابد. این فلنج برای نصب در خط نیاز به فضای طولی زیاد و برش دقیق لوله نداشته، همچنین تراز کردن آن آسان‌تر است.

مزایای استفاده از فلنج های اسلیپون

قیمت کمتر نسبت به فلنج های گلودار جوشی

نصب آسان و کاربردی در خطوط لوله

زمان کمتری برای بررسی دقت و درستی برش لوله لازم است.

در تاسیسات از پیش ساخته شده استفاده از این فلنج ها آسان تر می باشد.

هم مرکز کردن با لوله به دلیل قرار گرفتن لوله درون فلنج به نوعی آسان تر است.

داخل و خارج فلنج جوشکاری انجام می شود. که در نتیجه باعث می شود تا این فلنج ها مانع از نشتی سیال به بیرون شوند.

مقاله انواع اتصالات استیل در لوله کشی و راهنمای خرید فلنج بخوانید.

تهیه فلنج اسلیپون در بازار خیام با بهترین قیمت

 

معایب فلنج های اسلیپون

استفاده از آن‌ها در کاربری‌های با فشار بالا ممکن نیست

استفاده از آن‌ها در کاربری‌هایی که مایعات یا گازهای خطرناک وجود دارند امکان‌پذیر نمی‌باشد

 

یکی از معایب دیگر فلنج اسلیپون این است که همیشه ابتدا باید یک لوله و سپس یک اتصال جوش داده شود. امکان استفاده از ترکیب فلنج اسلیپون و زانویی یا سه راهی وجود ندارد، زیرا اتصالات نام برده شده فاقد انتهای مستقیمی هستند که بتواند به طور کامل درون فلنج اسلیپون قرار بگیرد.

استاندارد فلنج اسلیپون

استاندارد این فلنج ها به شرح زیر می باشد:

 

ASME/ANSI B16.5

BS 3293

DIN 86029

جنس فلنج های اسلیپون

جنس این فلنج ها معمولا به سه دسته فولادی A105 ,ASTM A 350 ASTM، استنلس استیل ASTM A182 شامل F304/F316/F321 و آلیاژی ASTM شامل  F11/F12و… دسته بندی می گردد. که با توجه به نوع سیال و ترکیبات شیمیایی آن، جنس لوله و… این فلنج ها از نظر متریال انتخاب می گردد. لازم به ذکر است فلنج های اسلیپون فولادی نسبت به انواع ذکر شده دیگر ارزانتر و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد.

فلنج گلودار (WN) یکی از متداول‌ترین انواع این تجهیزات صنعتی است که دارای یک هاب مخروطی شکل بلند است که به لوله جوش داده می‌شود. این نوع معمولاً در فشارهای بالا و دماهای بالا/پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد که جریان نامحدود سیال از طریق خطوط لوله منتقل می‌شوند.

فلنج گلودار بلند (LWN) شبیه به همتای گلودار خود است با این تفاوت که گلوی آن (هاب مخروطی) بلندتر است. این مدل معمولاً در کشتی‌ها و مخازن استفاده می‌شود. همچنین این نوع در انواع  HB و E نیز موجود است.

 

جزییات ابعادی و فشاری

  • ابعاد فلنج اسلیپون معمولا از 2/1 اینچ تا 60 اینچ می باشد.
  • کلاس فشاری این فلنج ها از Class 150 تا Class 2500 است.
  • پیشانی فلنج نیز که به عنوان سطح تماس برای سیت (Seat) انواع واشر و گسکت و… استفاده می گردد نیز به دو صورت RF و RTJ می باشد.

تهیه فلنج اسلیپون در بازار خیام با بهترین قیمت

فروش فلنج در بازار تهران

یکی از مراکز معتبری فروشگاه هایی که فلنج اسلیپون و  فلنج گلودار را ارائه می دهد، فروشگاه لوله و اتصالات امین می باشد فروشگاه امین در زمینه ارائه انواع شیرآلات فولادی، استیل، برنجی، اتصالات مانند زانو فولادی، اتصالات پلی اتیلن و محصولات مربوطه بیش از بیست سال تجربه دارد. این فروشگاه در سال 1375 تأسیس شد و در پروژه های شهرداری های مناطق 1-3-5، بیمارستان تخصصی چشم نگاه، دانشگاه علم وصنعت، ستاد مشترک، شرکت بام انرژی (پروژه های بام لند، بام زعفرانیه و غیره)،شرکت ترمو اسکان، پروژه های مسکن مهر 360 واحدی و 1200 واحدی هشتگرد و 120 واحدی پرند،شرکت گروه صنعتی کاوه، پارس آنلاین، برج آبشار، شرکت صاایران، باتری سازی نیرو، صدا و سیما، ایران دارو، شرکت دلپذیر، شرکت مانیزان، شرکت سپید ماکیان، شرکت آذین، آوین سینا، بیمارستان عرفان، برج آرتمیس، شرکت مخابرات، پادگان حضرت ابولفضل (ع)، بیمارستان سرطان مرکز صالح، شرکت ابر آرمان و هپاسکو تامین ملزومات مشارکت داشته است. اگر قصد خرید انواع اتصالات، انواع فلنج، شیرآلات و یا انواع لوله را دارید می توانید با کارشناسان فروشگاه لوله و اتصالات امین تماس حاصل فرمایید و محصولات مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت دریافت کنید.

آدرس: تهران - خیابان خیام شمالی - رو به روی درب شرقی پارک شهر - کوچه قورخانه - پلاک 68

تلفن : 33900832

         33900765

         33913907

         33958095

همراه : 09122441404 (امین یعقوبی)

           09122784973 (رامین یعقوبی)

آدرس سایت: http://aminpipestore.com/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز