خبرگزاری کار ایران

تاثیر نوع و نصاب آردواز در قیمت آن برای اجرای شیروانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۰۴

آردواز به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب یکی از بهترین مصالح برای اجرای سقف شیروانی در کرج و سایر شهرهای بارانی است اما چرا؟

حتما دیده‌اید در بسیاری از شهرهای ایران و جهان که میزان بارش باران در آنها زیاد است؛ سقف خانه ها را به صورت شیروانی ساخته و از متریالی به نام آردواز برای این منظور استفاده می‌کنند. به دلیل آنکه سقف شیروانی، ساختاری شیب مانند دارد و همین موضوع  سبب می‌شود آب باران به سمت پایین ریزش کرده و سنگینی برف مانع از وارد آمدن خسارت به خانه شود. همچنین سقف شیبداری که از این متریال ساخته شده باشد از هدر رفتن انرژی در فصول سرد و گرم سال جلوگیری خواهد کرد. چنانچه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ ما ضمن معرفی آردواز برای ساخت سقف شیروانی، به بررسی مزایا و معایب آن و همچنین قیمت آردواز اشاره کرده و به شما خواهیم گفت که نصاب آردواز از چه روش و تجهیزاتی برای ساخت و اجرای سقف شیروانی استفاده خواهد کرد.

آردواز چیست؟

آردواز (Ardoise)  به معنای سنگ طبیعی است و از آن جهت، این نام را برای پوشش سقف در نظر گرفته‌اند که در سال‌های دور و در بسیاری از کشورهای اروپایی از سنگ برای پوشش سقف خانه‌ها استفاده می‌شد، زیرا سنگ باعث استحکام بالای سقف شیبدار شده و از باقی ماندن آب باران و برف روی سقف به این شکل جلوگیری شود. اکنون نیز با پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌های گوناگون، روش ساخت و متریال مصرفی برای تولید این آردواز نیز تغییر کرده و امروزه این محصول که یکی از بهترین عناصر برای اجرای شیروانی در کرج و سایر شهرهایی که بارش باران در آنها زیاد است به شمار می‌آید؛ دیگر از سنگ تولید نمی‌شود و به جای سنگ، متریالی آماده شده از مخلوط سیمان، آزبست، الیاف معدنی و مصنوعی و همچنین برخی مواد شیمیایی یا فلزی در ساخت آن استفاده می‌شود. نکته مهم دیگری که در مورد آردواز باید به آن توجه شود این است که برای این محصول، رنگ‌های متعددی در نظر گرفته شده و طراح یا معمار می‌تواند بر اساس سلیقه‌ای که دارد رنگ سقف را انتخاب نماید. اردواز به دلیل مزایای زیادی که دارد، یکی از پرفروش ترین متریال در شرکت هایی است که به فروش مصالح شیروانی مشغول هستند. 

معرفی انواع آردواز

پیش از آنکه به معرفی انواع آردواز بپردازیم؛ بهتر است به این نکته اشاره کنیم که تولید این محصول تحت فشار خاصی در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع انجام می گیرد که سبب می شود متریال و مواد به کار رفته در آن به خوبی منسجم و فشرده گردد، زیرا اگر این اتفاق نیفتد، نمی‌تواند در مقابل باد و باران و برف و شرایط جوی مختلف، دوام و استحکام بالایی از خود نشان دهد. پس از این‌که مواد  اردواز تحت فشار لازم قرار گرفت به ابعاد ۳۰ در ۶۰ سانتی‌متر؛ برش زده می‌شود. آردواز در دو نوع سیمانی و فلزی و به صورت ورقه‌ای تولید می شود که برای اجرای شیروانی سقف ویلا و آپارتمان و یا آلاچیق و... می‌توان از دو مدل ساده و هلالی آن استفاده کرد.

  • آردواز سیمانی

مدل اردواز سیمانی، ساختاری پله پله دارد. ویژگی این محصول آن است که نصاب آردواز می‌تواند به هنگام اجرا شیب سقف را به کمک آن‌ها تنظیم نماید. این محصول جهت اجرای سقف شیروانی ویلا، سقف آپارتمان، سقف‌های بالای پنجره برای زیباسازی بیشتر و ممانعت از ریزش آب روی پنجره‌ها و همچنین آلاچیق‌ و سردرب ورودی خانه و ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر نوع و نصاب آردواز در قیمت آن برای اجرای شیروانی

  • آردواز فلزی

آردواز فلزی توانسته است سهم زیادی از فروش این محصول در بازار را به خود، اختصاص دهد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به تفاوت ظاهری آن با نوع اردواز سیمانی و رنگ‌بندی متنوعی که دارد اشاره کرد. همچنین ماندگاری و استحکام بیشتر، ویژگی مهم دیگر آردواز فلزی، جنس آن است که سبب می‌شود از شکستن و ترک خوردن سقف در طی سالیان طولانی جلوگیری شود. به‌همین دلیل سازندگان خانه و ویلا در شهرهای شمالی و همچنین شهرهایی که اجرای این نوع سقف شیروانی برای آن‌ها کارآمد است؛ بیشتر از نوع فلزی آن، استقبال می‌کنند.

انواع طرح های آردواز

به طورکلی آردوازها و سقف‌های شیروانی دارای دو طرح کلی هستند:

  • شکل ساده که در استفاده از آن گوشه‌‌های پایین سقف به صورت ۵ سانتی‌متر پایین آمده و پخ می‌شوند.
  • شکل هلالی و گرد که در این مدل نصاب آردواز ضلع پایینی سقف را به صورت نیم گرد در خواهد آورد به‌طوری که پس از اجرای شیروانی سقف مانند پولک‌ ماهی دیده می‌شود.

به‌طورکل چه این محصول از نوع سیمانی باشد و چه از نوع فلزی و یا ساده و هلالی باشند؛ قیمت آردواز در هر یک از آن‌ها متفاوت خواهد بود.

مزایای استفاده از آردواز

  • از استحکام، مقاومت و طول عمر بالایی برخوردارند.
  • دارای رنگ‌بندی متفاوتی هستند.
  • شکسته نمی‌شوند و ترک نمی‌خورند.
  • قیمت آردواز نسبت به متریال‌های دیگر به صرفه‌تر است.
  • امکان تهویه هوای بهتری را داشته و سبب می‌شود هوا در خانه جریان داشته باشد.
  • نصب آن در مدت زمان کوناهی انجام می‌شود.
  • در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله و طوفان مقاوم است.

روش اجرای آردواز برای سقف‌های شیروانی

همان طور که پیش تر گفتیم آردواز یکی از متریال های ایده آل و محکم برای اجرای شیروانی در کرج و سایر شهرهای بارانی است. چه در شهر کرج زندگی می‌کنید و چه در شهرهای ساحلی، اجرای شیروانی با استفاده از آردواز امری تخصصی است که بی‌شک باید آن را به نصاب آردواز که در این امر تخصص دارد بسپارید. برای استفاده از این محصول در ساخت سقف شیبدار لازم است مهندسان و طراحان زیرسازی‌های لازم را در این خصوص انجام دهند تا پس از آن نصابان بتوانند نصب آردواز را روی سقف انجام دهند.

تاثیر نوع و نصاب آردواز در قیمت آن برای اجرای شیروانی

نصاب آردواز کیست؟

نصاب آردواز شخص با سابقه و ماهری است که انواع مختلف آردواز فلزی و سیمانی را برای سقف شیروانی اجرا میکند. به یاد داشته باشید که نمیتوان از کارگران فصلی و افرادی که در زمینه اجرای اردواز تخصص ندارند برای این کار استفاده کرد زیرا اجرای شیروانی امر بسیار مهمی است و باید استانداردهای زیادی از جمله فاصله گذاری ها، کف سازی و زیر سازی، شاسی کشی ها و نصب فلاشینگ ساختمان و و تیزه ها به صورت اصولی و صحیح انجام شود. 

قیمت آردواز چقدر است؟

قیمت آردواز نرخ ثابتی ندارد و به عوامل متعددی از جمله جنس اردواز (فلزی یا سیمانی)، متراژی که برای اجرای سقف مورد نیاز است، ضخامت ورق، رنگ بندی و همین طور دستمزد نصاب آردواز بستگی دارد. شاید برایتان جالب باشد که برخی از رنگ های آردواز نسبت به رنگ های دیگر گران تر هستند. همچنین افراد و شرکت هایی که در این زمینه تبحر و تجربه بیشتری دارند، معمولا هزینه بیشتری را دریافت میکنند، اما بهتر است که در اجرای این محصول کیفیت را فدای قیمت آردواز نکنید زیرا نتیجه کار بستگی به انتخاب شما دارد. قطعا شما نمیخواهید که بعد از مدت کوتاهی سقف خانه شما به دلیل متریال نامناسب و عدم استفاده از افراد حرفه ای دچار آسیب شود. 

شیروانی روف، بهترین مرکز اجرای شیروانی در کشور

چنانچه در شهر کرج زندگی می‌کنید و مایل هستید که سقف خانه ویلایی و یا آپارتمانی خود را با استفاده از آردواز بسازید و یا مایل هستید در حیاط خانه خود آلاچیقی بر پا کنید و با استفاده از آردوازهای رنگی زیبایی منحصربفردی به ان ببخشید؛ شیروانی روف مجموعه‌ای است که می‌تواند این محصول را با بهترین متریال در اختیار شما قرار دهد. این مجموعه بیش از ده سال است که در این زمینه فعالیت داشته و می‌تواند صفر تا صد اجرای آردواز از طراحی تا نصب را برای مشتریان به انجام رساند. ویژگی شیروانی روف آن است که تمامی محصولاتی که در اختیار شما قرار می‎‌دهد؛ فاقد آزبست است و در مقابل عوامل بیولوژیکی مقاومت بالایی دارد و آنقدر به کیفیت محصولات و خدمات خود مطمئن است که ضمانت 10 ساله ارائه میدهد. این مجموعه علاوه بر اجرای شیروانی در کرج، پروژه‌های بسیاری را در شهرهای شمالی به موفقیت به انجام رسانده است و رضایت مشتری برای شیروانی روف از هر مسئله‌ای مهم‌تر است. بنابراین اگر می‌خواهید پروژه اجرای شیروانی شما با کیفیتی بالا انجام شود به این مجموعه که در زمینه فروش مصالح شیروانی نیز فعال است مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم وب‌سایت شیروانی روف را به آدرس https://shirvaniroof.com/  مشاهده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز