خبرگزاری کار ایران

خرید آب شیرین کن صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۳۵۵

آب شیرین کن صنعتی که به آن دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز گفته می شود، دستگاهی است که با استفاده از تکنولوژی اسمز معکوس و به کمک ممبران‌های غشایی، ناخالصی‌ها، آلودگی‌ها و شوری آب را از بین می برد و کیفیت آب را افزایش می دهد و آبی شیرین، تمیز و فاقد املاح تولید می کند. آب تصفیه شده و شیرین شده به وسیله آب شیرین کن صنعتی برای نوشیدن، آبیاری درختان، پر کردن استخرهای شنا و تامین آب صنایع و مشاغل استفاده می شود. از دستگاه تصفیه آب صنعتی در مقیاس بزرگ و صنعتی استفاده می گردد.

این دستگاه پرکاربرد و پر استفاده، آب های آلوده و دارای ناخالصی را تصفیه می کند، غلظت آنها را کاهش می دهد و املاح موجود و اجزای نامطلوب درون آن را از بین می برد. آب شیرین کن صنعتی این قابلیت را دارد تا با اعمال فشار اسمزی و عبور دادن آب از ممبران‌ ها، پارامترهای تشکیل دهنده TDS و املاح هایی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم و ذرات معلق را حذف کند و آب را برای استفاده توسط انسان و دیگر موجودات زنده آماده و مناسب نماید.

استفاده از آب شیرین کن صنعتی مزایای زیادی دارد که عبارتند از: باعث افزایش کیفیت آب مصرفی در صنایع حرارتی و برودتی می شود، عمر مفید تجهیزات و وسایل را بالا می برد، رسوب گذاری و ترک خوردگی تجهیزات در تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد، باعث مدیریت مناسب و درست فاضلاب می شود، سطح بهداشت و ایمنی تجهیزات را حفظ می کند، باعث کاهش آسیب‌ های زیست‌ محیطی می گردد، از کمبود آب جلوگیری می ‌کند و امکان کنترل بیشتری بر روی مصرف آب فراهم می آورد.

مزایا و ویژگی‌های آب شیرین کن صنعتی

خرید آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی از مزایا و ویژگیهای خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است.

  • مصرف انرژی پایینی دارد.
  • به محیط زیست آسیب نمی رساند.
  • هزینه های نصب، راه اندازی و نگهداری از آن پایین می باشد.
  • میزان بازدهی و راندمان بالایی دارد.
  • دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی می باشد.
  • به حداقل شست و شو نیاز دارد.
  • از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار است.
  • عمری طولانی دارد.
  • تمامی آلاینده ها و میکروب ها را از بین می برد.
  • کادمیوم، سرب، سیانید و آرسنیک موجود در آب را جدا می کند.
  • می توان از آن برای آب های دارای حجم بالا مثل آب دریا استفاده کرد.
  • دارای سیستم هدایت و کنترل جریان برق می باشد.
  • فیلترها و قطعات آن کیفیت و عمر بالایی دارند.
  • شاسی و بدنه ای مقاوم و با دوام دارد.

طبقه بندی ظرفیت تصفیه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه های آب شیرین کن صنعتی تولیدی شرکت ازن استریل از پایین ترین ظرفیت خود که همان ۵ متر مکعب در شبانه روز می باشند شروع می شوند تا ظرفیت بی نهایت، اما اگر بخواهیم ظرفیت دستگاه های آب شیرین کن را طبقه بندی کنیم می توان آن ها را به گروه های خانگی، تجاری و صنعتی دسته بندی کرد که ظرفیت و توانایی تولید دستگاه های آب شیرین کن خانگی روزانه ۲۰۰ لیتر در شبانه روز و دستگاه های آب شیرین کن تجاری تا ۲۰۰۰ لیتر در شبانه روز و دستگاه های آب شیرین کن صنعتی از ۵۰۰۰ لیتر تا بی نهایت در شبانه روز توانایی تولید آب شیرین دارند. معیار زمانی ظرفیت های فوق برای یک روز کامل (۲۴ ساعت) می باشد. دستگاه های آب شیرین کن صنعتی را می توان بنا به مقدار مصرف به صورت سفارشی طراحی کرد. لطفا قبل از خرید یا سفارش دستگاه آب شیرین کن توجه داشته باشید به منظور بالا بردن طول عمر دستگاه، ظرفیت آب تولیدی دستگاه تصفیه آب اسمر معکوس را مقداری بالاتر از میزان مصرف خود در نظر بگیرید تا قطعات زود تر از موعد، مستهلک نشوند و عمر طبیعی خود را از دست ندهند.

اساس عملکرد دستگاه های آب شیرین کن

سیستم کامل تصفیه آب به روش اسمز معکوس (RO) شامل بخش پیش تصفیه، بخش تامین فشار، بخش المان ممبرین و بخش بعد از تصفیه می باشد. برای افزایش بازدهی و طول عمر سیستم های اسمز معکوس، وجود پیش تصفیه ای موثر برای آب خوراک ضروری می باشد. انتخاب پیش تصفیه مناسب، بازدهی و طول عمر ممبرین را زیاد می کند زیرا عوامل زیر را به حداقل می رساند:

  • جرم گرفتگی
  • رسوب گرفتگی
  • تخریب ممبرین

خرید آب شیرین کن صنعتی

نتیجه نهایی موارد فوق، بهینه سازی این موارد می باشد:

  • شدت جریان محصول
  • کیفیت محصول (عدم رد شدن نمک)
  • بازیافت محصول
  • هزینه های عملیاتی و نگهداری

واحد "بعد از تصفیه" جهت نائل شدن به کیفیت آب مورد نیاز بکار برده می شود. در نمک زدایی از آب دریا، این مرحله شامل تنظیم pH، افزودن سختی مجدد و ضد عفونی کردن می باشد. در تولید آب بسیار خالص (UPW)، معمولا آب نفوذ کرده، در مرحله بعد از تصفیه، توسط ستون های تبادل یونی به آب بدون یون تبدیل خواهد شد.

در این بخش، طرحی از یک سیستم اسمز معکوس قرار دارد. این سیستم شامل المانهای ممبرینی است که در لوله‌های تحت فشار به ترتیب خاصی چیده شده اند. از یک پمپ فشار قوی برای وارد کردن آب (خوراک) به لوله های تحت فشار استفاده می شود. وسایل اندازه گیری، لوازم یدکی و ابزار جهت سرویس نیز به آنها افزوده می گردد. سیستم شستشو در محل (CIP) عملیات پاک کردن ممبرین‌ها را آسان می کند.

سیستم اسمز معکوس تاسیسات کاملی است با یک ورودی جهت آب خوراک و دو خروجی برای آب نفوذ کرده (شیرین شده) و محلول غلیظ شده (پساب).

عملکرد سیستم RO نوعا توسط دو عامل طبقه بندی می شود: جریان آب نفوذ کرده (تولیدی) و کیفیت آن. این عوامل اغلب به آنالیز آب خوراک، فشار آن و مقدار بازیافت مربوط می گردد. هدف طراح سیستم RO برای جریانی معین و لازم از آب نفوذ کرده، به حداقل رساندن فشار خوراک و هزینه ممبرین جهت حداکثر نمودن کیفیت آب نفوذ کرده و مقدار بازیافت می باشد.

روند و عادی سازی داده های RO

غشاهای RO قلب سیستم RO هستند و برای تعیین سلامت غشاهای RO باید نقاط داده خاصی جمع آوری شوند. این نقاط داده شامل فشار سیستم، جریان، کیفیت و دما است. دمای آب با فشار نسبت مستقیم دارد. با کاهش دمای آب، چسبناک تر می شود و جریان نفوذ RO کاهش می یابد زیرا به فشار بیشتری برای فشار دادن آب از طریق غشاء نیاز دارد.

به همین ترتیب، هنگامی که دمای آب افزایش می یابد، جریان نفوذ RO افزایش می یابد. در نتیجه، داده های عملکرد برای یک سیستم RO باید نرمال شود تا تغییرات جریان در صورت عدم وجود مشکل، غیرعادی تفسیر نشود. جریان های نرمال شده، فشارها و دفع نمک باید محاسبه، نمودار شده و با داده های پایه (زمانی که RO راه اندازی شد یا بعد از تمیز کردن یا تعویض غشاها) مقایسه شود تا به عیب یابی هر گونه مشکل و همچنین تعیین زمان تمیز کردن یا بازرسی غشاها کمک کند. خسارت. نرمال سازی داده ها به نمایش عملکرد واقعی غشاهای RO کمک می کند. به عنوان یک قانون کلی، زمانی که تغییر نرمال شده +/- 15٪ از داده های پایه است، باید اقدام کنید. اگر از این قانون پیروی نکنید، تمیز کردن غشاء RO ممکن است در بازگرداندن ممبران به عملکرد جدید بسیار مؤثر نباشد.

تمیز کردن غشاء RO آب شیرین کن صنعتی

غشاهای RO به طور اجتناب ناپذیری نیاز به تمیز کردن دوره ای دارند، از 1 تا 4 بار در سال بسته به کیفیت آب تغذیه. به عنوان یک قاعده کلی، اگر افت فشار نرمال شده یا عبور نمک نرمال شده 15٪ افزایش یافته باشد، زمان تمیز کردن غشاهای RO فرا رسیده است.

اگر جریان تراوا نرمال شده 15 درصد کاهش یافته باشد، زمان تمیز کردن غشاهای RO نیز فرا رسیده است. می‌توانید غشاهای RO را در جای خود تمیز کنید یا آنها را از سیستم RO خارج کنید و توسط یک شرکت خدماتی متخصص در این سرویس تمیز کنید. ثابت شده است که تمیز کردن غشاء خارج از محل در ارائه تمیز کردن بهتر از لنزهای تمیز کننده در محل موثرتر است.

تمیز کردن غشا RO شامل پاک کننده هایی با pH پایین و بالا برای حذف آلاینده ها از غشا است. پوسته پوسته شدن با پاک کننده‌های PH پایین و مواد آلی، کلوئیدی و رسوب زیستی با یک پاک کننده با pH بالا درمان می شود. تمیز کردن غشاهای دستگاه RO تنها در مورد استفاده از مواد شیمیایی مناسب نیست.

بسیاری از عوامل دیگر مانند جریان، درجه حرارت و کیفیت آب، طراحی و اندازه مناسب اسکیت‌های تمیز کننده و بسیاری از عوامل دیگر که یک گروه خدمات باتجربه برای تمیز کردن مناسب غشاهای RO باید به آنها رسیدگی کند، دخیل هستند.

انواع ممبران RO

فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب صنعتی بسته به نوع آب ورودی و ظرفیت تولید هر فیلتر طبقه بندی و تقسیم می شوند.

فیلتر ممبرین صنعتی از نظر سایز:

  • ممبران ۴ اینچ
  • ممبران ۸ اینچ

و البته دیگر سایزهای فیلتر ممبرین، معمولا مرسوم نبوده و در بازار ایران به سختی گیر می آید.

طبقه بندی فیلتر ممبرین بر اساس نوع آب ورودی به انواع:

  • فیلتر ممبران دریایی: این فیلترها مخصوص شیرین سازی و تصفیه آب دریا می باشند که در آب شیرین کن‌های دریایی استفاده می شوند.
  • فیلتر ممبران لب شور: این فیلترها برای دستگاه تصفیه آب صنعتی که برای تصفیه، آبهای شهری و چاه استفاده می شود. بیشترین استفاده از فیلتر ممبران صنعتی از همین مدل است که در انواع برند ها و سایزها در بازار موجود است.

خرید مطمئن آب شیرین کن صنعتی

در انتها برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص محاسبه ظرفیت، طراحی، ساخت، تمیزکاری و تعویض ممبران و قطعات سیستمهای تصفیه آب صنعتی پیشنهاد می نمائیم حتما با همکاران من در شرکت ازن استریل به آدرس اینترنتی https://www.ozonesterile.com تماس برقرار نمائید.

تهران – خیابان سردار جنگل – میدان اتحاد – خیابان برادران احدی جنوبی – پ ۸۶

تلفن دفتر مرکزی : ۰۲۱۵۵۳۱۲۳۳۵ – ۰۹۱۹۰۹۷۲۴۳۲ - ۰۹۱۰۱۴۱۸۰۶۸

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز