خبرگزاری کار ایران

صادرات زیر تیغ نوسانات نرخ ارز/ تولیدکنندگان در پی افزایش کیفیت تولید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۴۹۰

تولیدکننده لوازم خانگی شاهین گفت: قیمت لوازم خانگی تابعی از متغیر دستمزد کارگران، حامل انرژی،‌ هزینه ساخت مالیات و عوارض و غیره است،‌ بنابراین زمانی که قیمت سوخت افزایش می‌یابد و اداره مالیات با افزایش مالیات فشار بر تولیدکنندگان وارد می‌آورد قیمت تمام شده محصولات نیز افزایش خواهد داشت.

به گزارش ایلنا،‌ محمود گلدوست تولیدکننده لوازم خانگی « شاهین» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه چرا با وجود 3 سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی، برخی از تولیدکنندگان داخلی نتوانستند رضایت مصرف کنندگان را کسب کنند،‌ گفت: واردات ممنوع است اما اجناس به صورت غیر مجاز در بازار وجود دارند. از طرف دیگر بی‌توجهی برخی از اتحادیه‌ها و شرکت استاندارد موجب رواج وجود اجناس بی‌کیفیت در بازار شده است بنابراین نیاز است که این مسئله را مدیریت شده و با جمع آوری کالای بی‌کیفیت موجود در بازار در افزایش کیفیت تولید داخل کمک کرد.

وی همچنین درخصوص تاثیر ممنوعیت واردات لوازم خانگی در ارتقاء کیفیت تولید داخلی نیز گفت: خوشبختانه اغلب تولیدکنندگان درپی افزایش کیفیت تولیدات و شناخته‌تر شدن برند خود هستند و کمتر به واردات فکر می‌کنند. خوشبختانه در چند سال اخیر تولید داخلی بسیار وضعیت بهتری دارد زیرا تولیدکنندگان در پی افزایش کیفیت تولید مطابق با سلایق بازار هستند.

گلدوست همچنین درخصوص قیمت بالای لوازم خانگی داخلی نیز گفت:‌ قیمت لوازم خانگی تابعی از متغیر دستمزد کارگران، حامل انرژی،‌ هزینه ساخت مالیات و عوارض و غیره است،‌ بنابراین زمانی که قیمت سوخت افزایش می‌یابد و اداره مالیات با افزایش مالیات فشار بر تولیدکنندگان وارد می‌آورد قیمت تمام شده محصولات نیز افزایش خواهد داشت. گرانی مواد اولیه از مهمترین مواردی است که موجب افزایش قیمت می‌شود برای مثال جنسی که در گذشته 50 هزار تومان می‌خریدیم با افزایشهای لحظه‌ای گران‌تر می‌شود و گاه تا 20 درصد افزایش قیمت دارد که تمام اینها موثر در قیمت نهانی محصول است.

تولیدکننده لوازم خانگی « شاهین» همچنین در پاسخ به اینکه چرا پس از اصلاح قیمتهای کالاهای اساسی در چند روز گذشته شاهد رشد 15 درصدی قیمت لوازم خانگی هستیم،‌ نیز گفت: ما زیرساختهای لازم را در کشور نداریم بنابراین نیاز است که  زیرساختها و ماشین آلات به روز را وارد کنیم تا بتوانیم ضمن افزایش کیفیت تولیدات داخلی قیمتها را نیز کاهش دهیم. زیرا استفاده از ماشین آلات روز دنیا هم از نظر کیفیت و هم از نظر مصرف انرژی و در نتیجه هزینه تمام شده محصول موثر در قیمت نهانی است.

وی در پایان گفت:‌ نوسانات نرخ ارز علاوه بر مشکلاتی که برای کشور ایجاد نموده است بازار صادرات را نیز تحت تاثیر قرار داده است،‌ به میزانی نوسانات نرخ ارز در کشور وجود دارد که هر روز یک نرخی را برای صادرات اعلام می‌کنیم. به همین دلیل بازرگانان خارجی تمایلی به خرید در داخل ایران را ندارند و ترجیح می‌دهند از کشورهای دیگری خرید کنند که نواسانات نرخ ارز نداشته باشند.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز