خبرگزاری کار ایران

بهترین پنجره عایق صدا چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۱۰۶

در حال حاضر استفاده از بهترین پنجره عایق صدا یکی از پارامترهای موثر در انتخاب محل زندگی یا کار است. زیرا با زندگی در محیط شهری شاهد آلودگی‌های مختلف نظیر آلودگی‌های صوتی، ذرات معلق در هوا و… خواهید بود. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین پنجره عایق صدا بپردازیم و شما را با جوانب مختلف آن آشنا کنیم.

این پنجره‌ها نه تنها در ساختمان‌های مدرن و امروزی، بلکه در ساختمان‌های قدیمی نیز قابل نصب هستند و افرادی که در این خانه‌ها ساکن‌اند ترجیح می‌دهند با تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره، گام مهمی در بهبود کیفیت زندگی خود بردارند.

عایق صوت چیست؟

قبل از اینکه به معرفی و بررسی جوانب مختلف «بهترین پنجره عایق صدا» بپردازیم شما را با تعریفی از عایق صوت آشنا می‌کنیم. قطعا زندگی و کار افراد باید در یک محیط آرامش بخش باشد تا کیفیت آن تحت تاثیر قرار نگیرد. اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای دسترسی به امکانات مختلف، در مرکز شهر ساکن شوند.

قطعا سکونت در مرکز شهر مزایای بی‌شماری دارد اما نمی‌توان از معایب آن غافل شد. از مهم‌ترین معایب این امر، آلودگی‌های صوتی و در نهایت از بین رفتن آرامش ساکنین است. راهکارهای مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از آن‌ها نصب بهترین پنجره عایق صدا می‌باشد. معمولا این پنجره‌ها از پروفیل upvc تولید می‌شوند و به اشکال متنوع نظیر پنجره دوجداره رنگی، پنجره کشویی، پنجره ریلی و… طراحی و روانه بازار می‌شوند.

پنجره‌های دوجداره از شیشه‌های دوجداره و سه جداره بهره می‌برند که هر چه تعداد جداره‌های آن بیشتر باشد نشان دهنده بهبود کیفیت عایق آن است. قیمت شیشه دوجداره نسبت به سه جداره مناسب‌تر است و اغلب افراد ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. در بین جداره‌ها از گاز بی‌خطر آرگون استفاده می‌شود که نه تنها تاثیر زیادی درعدم عبور امواج صوتی دارد بلکه می‌تواند باعث جلوگیری از ورود گرد و غبار به فضای داخلی شود.

چگونه پنجره‌ها را عایق صدا کنیم؟

برخی از افراد به جای تعویض پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های جدید از روش‌های مختلفی مانند نصب پرده استفاده می‌کنند. پرده تا حدودی می‌تواند از عبور امواج صوتی جلوگیری کند اما به شرط آنکه پرده خیلی ضخیم باشد. نصب پرده‌های ضخیم برای افراد خوشایند نیست چون از ورود نور طبیعی به فضای داخلی جلوگیری می‌کند. روش دیگری که از آن استفاده می‌شود نصب درزگیر است.

درزگیرها نوارهایی از جنس پلاستیک، pvc و… هستند که با نصب آن‌ها در فضاها و شکاف‌های خالی می‌توان اقدام به عایق کردن پنجره کرد. اما این روش نیز در مدت زمان طولانی پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود. در هنگام نصب درزگیر باید سطوح را کاملا از آلودگی پاک کنید تا نوارها به خوبی در جای خود محکم شوند.

همان طور که اشاره شد نصب بهترین پنجره عایق صدا، می‌تواند محیطی آرام بخش را برای شما به وجود آورد. تمام پنجره‌های قدیمی از پروفیل آهنی ساخته می‌شدند. این پروفیل‌ها کارآیی مناسبی نداشتند و نه تنها مانع از عبور امواج صوتی نمی‌شدند بلکه باعث زیبایی نمای خارجی ساختمان نمی‌شدند. این پروفیل‌ها به مرور زمان دچار آسیب‌هایی نظیر زنگ زدگی و پوسیدگی می‌شدند.

آیا پنجره دوجداره عایق صوت است؟

بهترین پنجره عایق صدا چیست؟

قطعا پنجره دوجداره رنگی، ساده، کشویی، ریلی، فرانسوی و سایر مدل‌ها که از شیشه‌های دوجداره و سه جداره بهره می‌برند به عنوان بهترین پنجره عایق صدا شناخته می‌شوند. تکنولوژی و ساختار تولید آن‌ها به نحوی است که لایه‌های بین جداره‌ها با گاز آرگون پر می‌شود. هر چه ضخامت شیشه‌ها بیشتر باشد و فضای خلاء بین آن‌ها بیشتر باشد میزان عایق بودن آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

برندهای گوناگونی در سرتاسر جهان در زمینه تولید پنجره‌های دوجداره و پروفیل UPVC فعالیت می‌کنند. رفتن به سراغ برندهای معتبر سبب می‌شود تا محصول بهتری انتخاب و خریداری کنید. نکته مهمی که باید در این خصوص به آن توجه داشته باشید این است که از نصاب‌های حرفه‌ای و با تجربه برای نصب کمک بگیرید. نصب پنجره‌های دوجداره نیاز به تخصص دارد و بروز یک اشتباه در روند نصب، مشکلات عدیده‌ای را در طول زمان برای شما به وجود خواهد آورد که نیازمند صرف هزینه برای رفع آن خواهد بود.

المان‌های موثر در میزان اکوستیک در پنجره‌های دوجداره و سه جداره

المان‌های مختلفی نظیر میزان ضخامت شیشه، گاز پر کننده و نوع پروفیل از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در میزان اکوستیک پنجره دوجداره به شمار می‌رود. در بخش قبل اشاره کردیم که با افزایش ضخامت شیشه، میزان جذب صدا در آن بیشتر می‌شود و عایق‌بندی آن بهتر انجام خواهد شد. علاوه بر آن می‌توان به گاز پرکننده نیز اشاره کرد.

گاز آرگون نوعی گاز بی‌خطر و خانگی است که از آن برای پر کردن فضای خلاء میان دو جداره استفاده می‌شود. معمولا از این گاز برای عایق گرما استفاده می‌شود و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. اما تزریق این گاز در بین جداره‌ها می‌تواند نقش مهم و موثری در عایق صوتی نیز داشته باشد. در حال حاضر بهترین پنجره عایق صدا در میان تمام برندها، از گاز آرگون استفاده می‌کند.

انواع پروفیل پنجره شامل آهنی، چوبی، PVC، UPVC و… است که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. اما امروزه از پروفیل UPVC و پروفیل کامپوزیتی بیشتر استفاده می‌شود. یک پروفیل مناسب باید علاوه بر عایق‌بندی پنجره، از اتلاف انرژی جلوگیری کند و از پنجره در برابر عوامل مخرب مانند رطوبت، نور، زنگ زدگی، پوسیدگی و… نیز محافظت به عمل آورد.

بهترین نوع عایق صوتی کدام است؟

پس از این که به معرفی بهترین پنجره عایق صدا پرداختیم نوبت به این می‌رسد که متریال UPVC را برای تولید پروفیل پنجره دوجداره بررسی کنیم. این پروفیل به عنوان پرکاربردترین پروفیل در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌رود که علاوه بر استحکام بالا، دارای ویژگی‌هایی نظیر ضد ضربه بودن، ضد سرقت، ضد خش و… است، که هر کدام از این موارد سبب تا پروفیل UPVC به عنوان با دوام‌ترین مصالح در بین مصالح ساختمانی شناخته شود.

همچنین این پروفیل نه تنها در صنعت ساختمان‌سازی بلکه در صنایع دیگر نیز از جایگاه خوبی برخوردار باشد. لازم به ذکر است کارخانه بوتیا صنعت اولین تولید کننده پروفیل UPVC در ایران است.

از زمانی که پنجره‌های دوجداره و پروفیل‌های مقاوم وارد صنعت ساختمان‌سازی شد شاهد این موضوع هستیم که میزان امنیت ساختمان در برابر سرقت و تجاوز افراد غریبه نیز بیشتر شده است. شیشه‌هایی که در این پنجره‌ها تعبیه می‌شود به راحتی قابل شکسته شدن نیستند و می‌توانید از قفل‌های مختلفی برای افزایش استحکام و امنیت آن بهره بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز