خبرگزاری کار ایران

ویژگی‌های بهترین پنجره دوجداره چیست؟

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۰۷۳

آیا هر پنجره دوجداره‌ای بطور کامل عایق صوت و حرارت است؟ کدام پنجره دو جداره استاندارد است؟ این ها سوالاتی هستند که معمولا برای افرادی که قصد خرید بهترین پنجره دو جداره را دارند پیش می آید.

 آیا هر پنجره دوجداره ای بطور کامل عایق صوت و حرارت است؟ کدام پنجره دو جداره استاندارد است؟ این ها سوالاتی هستند که معمولا برای افرادی که قصد خرید بهترین پنجره دو جداره را دارند پیش می آید.

به گزارش ایلنا، امروزه استفاده از پنجره دو جداره جهت کاهش مصرف انرژی و هزینه های خانوار جزء ملزومات محسوب می شود. پنجره دو جداره هم با پروفیلupvcو هم با پروفیل آلومینیوم ترمال بریک ساخته می شود. در این جا ما قصد داریم تا شما را با پنجرهupvcبهتر آشنا سازیم.

 از جمله عواملی که در تعیین کیفیت بهترین پنجره دو جداره تأثیرگذار است می توان به نوع یراق آلات، نوع شیشه دو جداره، لاستیک های آب بندی، شکل هندسی و ضخامت گالوانیزه داخلی، تولید و نصب استاندارد اشاره کرد.

نوع یراق آلات در بهترین پنجره دوجداره

ویژگی‌های بهترین پنجره دوجداره چیست؟

نکته بسیار مهمی که در تهیه یراق آلات باید به آن توجه کرد، بحث استفاده از یراق آلات استاندارد است که باید با عرض، ارتفاع و وزن بازشو متناسب باشد. بدین معنا که باید یراق آلاتی انتخاب شود که با ابعاد و وزن پنجره متناسب است.

سعی کنید از یراق آلات استاندارد موجود در بازار استفاده کنید. در انتخاب نوع یراق، توجه به نوع کاربری پنجره نکته بسیار مهمی است. اگر قصد دارید پنجره ای انتخاب کنید که در مقابل صوت، گرما و سرما عایق بهتری باشد باید حتما از یراق دو حالته بهره ببرید. زیرا پنجرهupvcاز چند جهت قفل می شود و لاستیک های آب بندی با فشار به هم متصل می شوند.

نوع شیشه در بهترین پنجره دوجداره

ویژگی‌های بهترین پنجره دوجداره چیست؟

80 درصد یک پنجره دو جداره را شیشه دو جداره تشکیل می دهد. پس با دانستن این نکته باید در انتخاب شیشه دو جداره بسیار دقت کرد. پنجره دو جداره را حتما باید از شیشه دو جداره  6 میل و 4 میل ساده همراه با تزریق استاندارد گاز آرگون انتخاب کنید. حداقل استاندارد لازم برای شیشه دو جداره 6 میل و 4 میل ساده است، که با توجه به مقدار آلودگی صوتی و میزان گرما و سرما می توان از شیشه های دو جداره با ترکیب های متفاوت بر اساس شرایط بهره برد.

لاستیک های آب بندی در بهترین پنجره دوجداره

نقش لاستیک های آب بندی در پنجره دو جداره همانند نقش لاستیک های درب یخچال در پنجرهupvcاست. این نوع لاستیک ها حتما باید از نوعepdmباشد، لاستیک باشد نهupvc، لاستیکepdmدر برابر گرما و سرما بسیار مقاوم بوده، کیفیت بالایی دارد و عمر طولانی دارد. وقتی لاستیک بی کیفیت شود، سرما، گرما و سر و صدای بیرون به محیط داخلی ساختمان نفوذ خواهد کرد. هنگام بستن پنجره، فشاری که از سمت یراق ایجاد می شود سبب می شود که این لاستیک ها به هم فشرده شوند آب بندی و هوابندی پنجره به خوبی انجام شود. 

در پنجره مدل کشویی، لاستیک ها توسط یراق به هم فشرده نمی شوند به خاطر همین مسئله پنجره کشویی در مقایسه با پنجره لولایی عایق صوتی و حرارتی کمتری دارد. 

شکل هندسی پروفیل وضخامت گالوانیزه داخلی

ویژگی‌های بهترین پنجره دوجداره چیست؟

درون پنجره هایupvcگالوانیزه ها باید u شکل و با ضخامت حداقل 1/5میلیمتر باشد. هنگام تولید پنجره گالوانیزه ها به وسیله تولیدکنندگان به درون پروفیل ها گنجانده می شوند. در پنجرهupvc، گالوانیزه داخلی سبب استحکام پنجره می شود. پروفیلupvcدر برابر فشارهای وارد شده هیچ مقاومتی ندارد، بلکه این گالوانیزه داخلی است که باعث قدرت و استحکام پروفیلupvcو در آخر پنجره دو جداره می شود. شکل هندسی و ضخامت گالوانیزه داخلی بر اساس ابعاد پنجره و ارتفاع محل نصب و محاسبه فشارهای وارد شده توسط باد مشخص می شود. 

تولید و نصب استاندارد

اگر تمام نکات بیان شده در بالا رعایت شود ولی تولید پنجره استاندارد نباشد، پنجره دو جداره نمی تواند در برابر سرما، گرما و سر و صدا عایق باشد. 

برای تولید پنجره دو جداره یک سری ملزومات بسیار مهم وجود دارد که باید توسط تولید کنندگان پنجره دو جداره رعایت شود. کلیه تولید کنندگان پنجرهupvcبا پروفیلupvcباید این الزامات را رعایت کنند.

مسئله دیگر اندازه گیری و نصب استاندارد پنجره دوجداره است، که پنجره باید قبل از تولید باید به درستی اندازه گیری شود و با در نظر گرفتن ملزومات، کاملا استاندارد نصب شود. نصب استاندارد به معنای استفاده از فوم های پلی اورتان، چسب سیلیکون ماستیک و پیچ های بولدکس در فواصل استاندارد است.

در پایان در پاسخ به این سوال که "کدام پنجره دو جداره بهتر است؟" می توان گفت پنجره دو جداره ای بهتر است که بتواند در مقابل سرما، گرما و آلودگی صوتی عایق بهتری باشد. این مسئله به رعایت یک سری الزامات که توسط تولید کنندگان برتر این نوع از پنجره ها ایجاد شده است، بستگی دارد. از جمله این الزامات می توان به پروفیلupvc، نوع یراق آلات، نوع شیشه دو جداره، لاستیک های آب بندی، شکل هندسی و ضخامت گالوانیزه داخلی و تولید و نصب استاندارد اشاره کرد.

مجموعه ماناوین تولید کننده انواع پنجره های دوجداره UPVC است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است. استفاده از تکنولوژی روز دنیا، ماشین آلات الوماتک اکولاین به همراه تخصص و تجربه ۱۰ ساله کادر مدیریت و تولید باعث شده است تا بتواند در این مدت کوتاه همواره رضایتمندی مشتریان را به دست آورده و جایگاه مناسبی را در حوزه صنایع ساخت و ساز کسب نماید.

بالا بردن میزان تولید پنجره دوجدارهبا قیمت و کیفیت مناسب، جایگزین کردن کامل پنجره های فرسوده و قدیمی با این نسل از پنجره های دوستدار محیط زیست و تبدیل شدن به برند برتر در این حوزه از رسالت های مجموعه ماناوین است. چنانچه شما هم تمایل به استفاده از از پنجره های اکونومی و استاندارد UPVC را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز