خبرگزاری کار ایران

شهردار کرج خبر داد:

راه‌اندازی تصفیه خانه محلی توزیع آب بازیافتی در کرج

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۷۰۷

شهردار کرج گفت: گیاهان بخشی از عرصه‌های فضای سبز این کلانشهر برای اولین بار در ایران از آب بازیافتی تصفیه خانه محلی حصارک تغذیه خواهند کرد.

به گزارش ایلنا از کرج،اصغر نصیری شهردار کرج در خصوص راه اندازی تصفیه‌خانه در فضای سبز شهر کرج اظهار داشت: با توجه به وجود بحران آب در کشور یکی از هدفگذاری‌های کلان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری طی سال 96 در زمینه مدیریت منابع آب آبیاری فضای سبز، ضرورت برنامه‌ریزی در این حوزه در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این راستا به همت گروه تاسیسات آب سازمان اولین تصفیه خانه محلی کرج با هدف  تامین آب خام پایدار فضای سبز، حذف آب شرب و برداشت از سفره‌های زیر زمینی آب  در حصارک کرج احداث شد، گفت: به موجب این طرح آب مصرفی هزار متر مکعب در شبانه روز با روش IFS که یکی از روش‌های بیولوژیکی تصفیه فاضلاب است، تامین می شود.

شهردار کرج بیان داشت: تصفیه فاضلاب با روش لجن فعال به نحوی طراحی شده که در مقابل هر یک متر مکعب حجم راکتور(حجم فاضلاب) بیش از 150 متر مربع مساحت بیولوژیکی برای تماس باکتری ها با فاضلاب و در نتیجه قدرت پاکسازی بیشتر ایجاد می شود.

نصیری خاطرنشان کرد: با توجه به این که سیستم تصفیه فاضلاب به روش IFAS  نسبت به سیستم های قدیمی و متعارف  به فضا و زمان کمتری نسبت به سیستم متعارف نیاز دارد این روش مقرون به صرفه و بهینه است و در مصرف آب آبیاری فضای سبز به نحو مطلوبی صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری روند احداث این پروژه‌ها ادامه خواهد داشت، افزود: برنامه‌ریزی و مطالعه در راستای احداث 5 تصفیه خانه دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز