خبرگزاری کار ایران

مخبر:

تذکرات رهبری در مورد بانکداری عملیاتی نشده است/ ارزش دارایی مردم در یک شب به یک سوم کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۸۹۶

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: تورم مردم را آزرده است به طوری که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند می‌بینند ارزش دارایی‌شان شب گذشته به صورت ناگهانی تا یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مخبر در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی تاسیس کارخانه کاغذ خوزستان بین ستاد اجرای فرمان امام و تعدادی از بانک‌های کشور اظهار داشت: این پروژه با توجه به اعداد و ارقام و وضعیت اقتصادی کشور پروژه بزرگی است.

وی با بیان اینکه سا‌ل‌ها کشور دچار مشکل کاغذ بوده و دشمن حتی در حوزه کاغذ هم برای ایران مشکلاتی ایجاد کرده است گفت: برای کاهش محدودیت‌های دشمن در تامین کاغذ مجبور شدیم محموله کاغذ یک کشتی بر روی آب را خریداری کنیم این کشتی مقصد دیگری داشت اما برای اینکه برنامه‌های دشمن در این زمینه محقق نشود کاغذ را از روی آب خریدیم.

مخبر تاکید کرد: در شرایطی دچار مشکل تامین کاغذ هستیم که پتانسیل‌های زیادی در داخل کشور برای تولید کاغذ وجود دارد و همچنین ترکیه یکی از کشورهای همسایه ما بزرگترین صادرکننده و تولیدکننده کاغذ است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این پروژه از منشا آلودگی برای تولید کاغذ استفاده می‌کنیم اظهار داشت: به جای اینکه برای تولید این حجم از کاغذ شش میلیون درخت قطع شود از سایر منابع برای تولید محصول استفاده خواهیم کرد همچنین می‌توانیم اشتغال منطقه و کشور را احیا و رونق بخشیم.

مخبر با بیان اینکه توان تولید این مجموعه 467 میلیون دلار است ادامه داد: سالانه 285 میلیون دلار واردات کاغذ داریم که وقتی این کارخانه شروع به تولید کند شاهد صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی خواهیم بود.

وی با اشاره به انتقاداتی که به سیستم بانکی کشور می‌شود گفت: قبول کنید که جو بسیار سنگینی بر بدنه مردم نخبگان و بزرگان کشور علیه سیستم بانکی وجود دارد که یکی از عوامل آن به عملکرد نامناسب برخی از بنگاه‌ها برمی‌گردد که به کل سیستم بانکی تعمیم داده شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: نکته مهم آن است که باید قبول کنیم اقتصاد کشور بانک‌محور است و هیچ طرح مهم اقتصادی بدون پشتیبانی بانک شدنی نیست. از سوی دیگر تورم مردم را آزرده است به طوری که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند می‌بینند ارزش دارایی‌شان شب گذشته به صورت ناگهانی تا یک سوم کاهش یافته است.

مخبر با تاکید بر اینکه بیکاری یک واقعیت در اقتصاد ایران است گفت: نقایصی در پروژه‌های اشتغالزایی در کشورمان وجود دارد به همین دلیل است که رهبری در سه سال گذشته به رونق تولید تاکید کرده است.

وی افزود: هر جایی به غیر از سیستم بانکی طرح تحول بانک‌ها مطرح شود به نتیجه نمی‌رسد و هر چقدر مجلس و دولت طرح و لایحه در این باره ارائه کنند فایده‌ای ندارد چرا که سرمنشا این تحولات باید خود بانک‌ها باشند.

مخبر تاکید کرد: سیستم بانکی ایران چه چیزی از سیستم بانکی ترکیه کم دارد که در این کشور بانک‌ها توانستند تورم 140 درصدی را به کمتر از 10 درصد برسانند و کشور وارد کننده را امروز به یک کشور صادرکننده تبدیل کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه متاسفانه تدابیر و تذکرات رهبری در سیستم بانکی عملیاتی نشده است گفت: مردم توقعات بالا و بحق از سیستم بانکی دارند چرا که از سیستم بانکی مطلع هستند.

وی تاکید کرد: امروز فرماندهان جنگ اقتصادی مدیران شبکه بانکی هستند چطور در آن روزها فرماندهان و رزمندگان برای حفاظت از خاک کشور از هیچ چیز مضایقه نمی‌کردند و حتی دیدیم که برای پریدن بر روی مین با یکدیگر مسابقه گذاشتند امروز هم شرایط با آن روز فرقی ندارد.

مخبر با تاکید بر اینکه به ناحق رتبه ایران در فساد جابجا می شود گفت: منکر این نمی‌شویم که فساد وجود دارد اما تبلیغات سوئی در این زمینه انجام می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه هیچ قدرتی در منطقه نمی‌تواند تصمیمی بگیرد که ایران در آن نقشی نداشته است ادامه داد: شاهد آن هستیم که در منطقه بلوچستان انواع گروه‌های جیشی شکل گرفتند اما نمی‌توانند وارد مرز ایران شوند و گروه‌هایی مثل القاعده فقط پشت مرز جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

وی ادامه داد: به آنها ا علام کرده‌ایم که هیچ یک از آنها نمی‌توانند پایشان را وارد مرز ایران کنند و اگر تنها یک متر ورود به حریم کشورمان را داشته باشد ترتیب‌شان را می‌دهیم. البته آنها هم جرات ورود به خاک ایران را ندارند.

وی تاکید کرد: رهبری همواره تواضع به خرج می‌دهد و می‌گوید چیزی از اقتصاد نمی‌داند اما ایشان 22 سال گذشته بحث میان‌بر اقتصادی را مطرح کرده‌اند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه باید با فساد با بدترین شکل ممکن برخورد شود گفت: فساد وجود دارد اما نباید آن را به تمام سیستم تعمیم دهیم.

مخبر با بیان اینکه باید از ظرفیت نیروی انسانی در کشورمان استفاده کنیم گفت: امروز با دختران 25 ساله‌ای  مواجه هستم که توانایی مدیریت یک کشور را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز