خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار صورت گرفت؛

راه اندازی طرح کنترل بارنامه از مبداء در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۰۴۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: برای نخستین مرتبه و با استقرار تیم‌های بازرسی این اداره کل در مبادی ورودی و خروجی شهرک صنعتی کاسپین، کنترل بارنامه از مبداء در این استان امکان‌پذیر شد.

به‌گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جواد حق‌لطفی افزود: این اقدام در راستای حمایت از صاحبان کالا و رانندگان و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان به انجام رسیده است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: با این اقدام زمینه کنترل بارنامه کامیون‌های حامل مواد اولیه و کالاهای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک کاسپین هنگام کنترل اطلاعات ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و مراکز نگاهداری کالا فراهم شده است.

به گفته ای مسئول راهداری، بارنامه به عنوان سندی که از سوی موسسه حمل و نقل صادر و مشخصات کامل کالا اعم از نوع، وزن، مقدار، نام و نشانی گیرنده و در نهایت فرستنده کالا در آن قید شده و نقش موثری در جلوگیری از قاچاق کالا و ورود دلالان به چرخه قانونی توزیع کالا دارد.

حق لطفی با بیان اینکه حمل بار بدون بارنامه در حوزه حمل و نقل تخلف محسوب و ممنوع است، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان قانونمند، در صورت مشاهده چنین تخلفاتی و براساس قانون با آنها برخورد جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: صدور بارنامه به تقسیم عادلانه حمل بار بین رانندگان کمک می‌کند و بر همین اساس نیز همکاری و دقت مدیران شرکت‌های تولیدی در محل خود شرکت به جلوگیری از تخلفات و ارتقای وضعیت معیشتی شاغلان حوزه حمل و نقل کالا کمک می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ضمن تشکر از همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان و شهرک کاسپین در اجرای این طرح اظهار امیدواری کرد: با انجام حرکت‌های مشابه در سایر شهرک‌های صنعتی استان بدون شک شاهد رشد چشمگیری در فرآیند اجرای قوانین حوزه حمل و نقل خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز