خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

خراسان رضوی ۴ هزار پروژه نیمه تمام دارد

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۵۳۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ۴ هزار پروژه نیمه تمام دارد که یکسال تا ۲۰ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می گذرد.

رضا جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در حاشیه سفر به بردسکن گفت: مجموع اعتبارات امسال خراسان رضوی از تمامی منابع هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان است که ۴۷۴میلیارد تومان آن معادل ۳۶درصد تاکنون تخصیص پیدا کرده است. 

وی بیان کرد: خوشبختانه ۲۶۶ میلیارد تومان آن نقد و ۲۰۸ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه اسلامی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد پروژه های استان نیمه تمام است گفت:  طبق قانون مکلف هستیم ۱۰ درصد از اعتبارات هر سال را به پروژه های جدید اختصاص دهیم که خوشبختانه خراسان رضوی هرسال به این مهم و حتی کمتر از ۱۰ درصد را به پروژه های جدید اختصاص می‌دهد.

جمشیدی با بیان اینکه با گذشت ۸ ماه از سال تاکنون ۳۶ درصد از اعتبارات به استان تخصیص یافته است گفت: متاسفانه  کمتر سالی داشتیم که اعتبارات عمرانی ۱۰۰ درصد اختصاص پیدا کند و خیلی خوش بینانه تا پایان سال ۱۰ درصد دیگر بیشتر تخصیص اعتبارات را نخواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه خراسان رضوی با بیان اینکه کل اعتبارات امسال شهرستان بردسکن در تمامی حوزه ها ۲۱ میلیارد تومان است گفت: تنها پروژه کنار گذر بردسکن قریب به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می‌طلبد  پروژه کنار گذر بردسکن ماده ۲۳ کشوری برای آن گرفته شود تا هرساله دارای ردیف اعتباری باشد. 

وی افزود: در سفر رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور تمامی پروژه‌های نیمه تمام و اولویت دار استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از جمع بندی ظرف ۳ هفته آینده نتایج آن از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان ابلاغ می شود.

جمشیدی اظهار کرد: بنای ما براین است که تمامی پروژه های اولویت دار که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند را تا پایان امسال و یا در اوایل سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی اظهارداشت: متاسفانه ویروس کرونا در تخصیص و یا در تامین اعتبارات تاثیر گذار بود چرا که عمده  منابع بودجه متکی به درآمدهای غیر نفتی و در آمده های مالیاتی است و از آن طرف کرونا فعالیت های اقتصادی را  با مشکل مواجه کرد و ظرف ۶ ماه گذشته ۸۵ درصد درآمدهای استان محقق شد و ۱۵ درصد آن انجام نشد که همین رقم نیز در کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز