خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی برای پیشگیری از کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۷۴۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: علاوه بر اعتباراتی که قبلا به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص یافته، تاکنون برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ۱۴ میلیارد تومان در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا جمشیدی، در این باره اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی وجود دارد که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار می شوند.

وی ادامه داد: در استان‌ها هم سازمان برنامه و بودجه این اجازه را دارد که به صورت محدود برای برخی از اقدامات و برنامه‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی فقط در اعتبارات عمرانی کمک‌هایی را داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور به حوزه سلامت بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، افزود: تا این لحظه بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان به صورت ملی برای مجموعه سلامت تامین اعتبار شده است.

جمشیدی با ذکر جزئیاتی از اعتبارات اختصاص یافته افزود: در همین رابطه 530 میلیارد تومان برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، 1 هزار و 660 میلیارد تومان برای پرداخت معوقات داروخانه ها و بیمه ها،۱۰۰ میلیارد تومان برای آماده سازی و پاکسازی محیط مدارس و ۲۰۰میلیارد تومان برای کادر درمانی و پرستاری و معوقات آن‌ها اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری استان، حسب تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی و فرمایش استاندار خراسان رضوی تا این لحظه ۱۴ میلیارد تومان برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی متذکر شد: ۱۴ میلیارد تومانی که به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافته، علاوه بر اعتباراتی است که قبلا در اختیار این دانشگاه‌ قرار گرفته، به عبارت دیگر تا این لحظه ۹۵ میلیارد تومان در اختیار این دانشگاه قرار گرفته، که  ۵۳ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز