خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

افزایش پروازهای فرودگاه‌های یاسوج و گچساران تا پایان آبان/ دلایل کاهش استقبال شرکت‌های هواپیمایی از برقراری پرواز به استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۹۵۲

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش پروازهای فرودگاه‌های یاسوج و گچساران تا پایان آبان ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، "حسین کلانتری" در جمع خبرنگاران گفت: یاسوج پایتخت طبیعت ایران، منطقه ای کوهستانی، جنگلی و دارای ارتفاعات دنا است که این موارد مزیت هایی برای گردشگری استان دارد، اما گاهی این نعمت ها باعث محدودیت هایی می شوند. 

وی اظهار کرد: ایرلاین‌ها از مناطق کوهستانی استقبال نمی‌کنند و بیشتر مناطقی که ارتفاع از سطح دریا مناسب و پرواز با استهلاک کمتری داشته باشد را ترجیح می دهند، همچنین پس از حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، بار روانی بوجود آمد که استقبال برای پرواز به فرودگاه یاسوج را کمتر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با این وجود شرکت هواپیمایی ماهان با انجام دو پرواز در هفته، پرواز به فرودگاه یاسوج را برعهده گرفت.

کلانتری خاطرنشان کرد: داشتن یک فرودگاه فعال، بستری مناسب برای توسعه، رونق و پیشرفت است.

وی ادامه داد: پیگیری و تلاش های گسترده ای صورت گرفت تا ایرلاین ها را پای کار بیاوریم و فرودگاه یاسوج اکنون ۵ پرواز در هفته دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۳ پرواز شنبه، دوشنبه و چهارشنبه توسط شرکت هواپیمایی ماهان و ۲ پرواز سه‌شنبه و پنجشنبه توسط ایران ایر صورت می گیرد، عنوان کرد: با شرکت پارس ایر و چند شرکت دیگر نیز صحبت‌هایی صورت گرفته و تا پایان آبان ماه امسال پروازهای فرودگاه‌های یاسوج و گچساران افزایش خواهد یافت.

کلانتری با اشاره به اینکه تداوم پروازها مشروط به استقبال مردم است، بیان کرد: اگر شرایط مهیا و استقبال مردم وجود داشته باشد، سعی می کنیم پیش بینی ۲ پرواز در روز را نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از سرگیری پرواز در فرودگاه یاسوج، رفت و آمد مسئولان کشور به استان و رفت و آمد مردم را هموار کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده مسئولان استانی از پرواز در فرودگاه استان های دیگر را ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز