خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی مشهد خبر داد:

انجام ۶۰ هزار تست کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۸۹۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۶۰ هزار تست کرونا از مراجعین سرپایی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته دریافت و برای بررسی به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، دکتر مهدی قلیان افزود: بیماران درصورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ زیرپوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت نیاز به خدمات تخصصی و تصویربرداری، بیماران به ۱۸ مرکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایش طبی ویروس کرونا بطور معمول در بین افراد مراجعه کننده با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت هشت تا ۲۲ به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ خدمات رسانی می‌کنند.

قلیان ادامه داد: از این تعداد ۱۷ مرکز در مناطق پنج گانه مشهد فعال شده است و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: شهروندان در صورت بروز علائم پیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند، در این مرکز شهروندان علاوه بر راهنمایی در زمینه علائم بیماری کووید ۱۹، در خصوص نشانی مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته با توجه به محل سکونت و سطح بندی بیماران نیز آگاهی می‌یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز