خبرگزاری کار ایران

پزشکان از تجویز داروهای غیرضروری و گران قیمت خودداری کنند

کد خبر : ۲۵۷۳۳۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: پزشکان برای درمان از تجویز داروهای گران قیمت غیرضروری خودداری کنند.

 به گزارش ایلنا، جلال غفارزاده در حاشیه برگزاری اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور  گفت: در حال حاضر طرح تحول سلامت به نقطه ای رسیده است که باید بسته دستورالعمل های بالینی تشخیص درمانی به دانشگاههای  علوم پزشکی کشور ابلاغ شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: باید پزشکان بتوانند با تشخیص مناسب بار مالی تشخیص درمانی را برای بیمار و  دولت کاهش دهند تا در اعتبارات منابع طرح تحول سلامت  هم صرفه جویی شود.

غفارزاده تاکید کرد: پزشکان نباید در تشخیص خود برای درمان از داروهای گران قیمت استفاده کنند.

وی در ادامه، بر نظارت سیستماتیک مدیریت به منظور افزایش میزان رضایتمندی در گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: لازم است سامانه ای به صورت آنلاین برای انتقال پشنهادات و نظرات پزشکان و پرستاران به مدیران بالادستی به طور مجزا ایجاد شود و این سامانه به طور مرتب توسط مدیران مانیتور شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز همچنین بر تقویت و پر رنگ تر شدن نقش موثر پزشکان مقیم در درمان و بخصوص در اورژانس بیمارستان ها تاکید کرد و در پایان با بیان این که پرسنل درمانی توانستند مطالبات گذشته خود را با اجرای طرح تحول سلامت دریافت کنند، افزود: امید است با اجرای بسته پرداخت مبتنی بر عملکرد بیمارستان ها، میزان رضایتمندی در گروه های پزشکی اعم از پزشکان و پرستاران بیشتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز