خبرگزاری کار ایران

ثبت ٩ اختراع توسط اساتید دانشگاه صنعتی قوچان

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۷۷۹

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان گفت: محصولات ۹ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور تجاری‌سازی شده است و تاسال ۹۳ میزان ۱۵۰ میلیون طرح برون دانشگاهی داشته‌ایم که در سال جاری این مبلغ به ۳ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، علی‌اصغر بهشتی در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به این که در طی سه سال گذشته اساتید این دانشگاه در جمع دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند گفت: در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، ۱۱ و ۲۲ مقاله بین‌المللی از اساتید این دانشگاه به چاپ رسیده است که خوشبختانه در سال ۲۰۱۹ این مقالات به ۱۱۴ مقاله بین‌المللی رسید که با ۷۶ عضو هیأت علمی، سرانه ای با افزایش ۵ برابری داشته است.

وی همچنین به یکی از معیارهای اهمیت و کیفیت مقالات بین‌المللی اشاره کرد که در واقع  میزان ارجاع‌های محققان می باشد و به آن شاخص H می‌گویند و تاکید کرد : در سال ۲۰۲۰ این شاخص ۳۶ بوده که می‌تواند تا پایان سال جاری نیز افزایش داشته باشد یعنی حداقل ۳۶ بار توسط دانشمندان بین المللی  به این مقالات ارجاع شده باشد.

بهشتی با بیان اینکه در زمینه ارجاع‌های کلی هم در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به ترتیب ۸ و ۷۱ بار ارجاع و در سال جدید نیز یک هزار و ۶۵۰ بار به مقالات این دانشگاه در جوامع بین‌المللی ارجاع صورت گرفته است و افزود: در بخش مقالات پر استناد نیز ۱۸ مقاله از این دانشگاه پر استناد بوده و این در حالی است که دانشگاه فردوسی تنها ۶۵ مقاله در این حوزه داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان به اشاره به چاپ ۳۹۷ مقاله بین‌المللی، بیان کرد: معیار بعدی، مقالات داغ بوده که کیفیت آن‌ها خیلی بالا است و این دانشگاه با چهار مقاله داغ در برابر دانشگاه فردوسی که به‌عنوان یک دانشگاه مادر محسوب می‌شود و تنها ۶ مقاله داشته، رتبه دوم را از آن خودکرده است.

وی در ادامه  بابیان اینکه  سند راهبردی این دانشگاه در هیأت امنا مصوب شده  که در آن مجوز هفت رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تا سال ۱۴۰۱ اخذ خواهد شد، افزود: بیشترین برنامه‌ها در رشته‌های کاربردی و اخذ مجوز در این رشته‌ها بوده و مجوز جذب ۱۰۰ هیأت علمی در این سند مجاز شمرده ‌شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با تاکید بر این مطلب که در زمینه دانشجویی توسعه متوازن مدنظر بوده و تلاش‌ها برای جذب بر اساس سرانه استاد به دانشجو و کاملا استاندارد صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد : ۲ هزار و ۹۰۰ دانشجوی فعال در این دانشگاه و در هفت رشته کارشناسی و هشت رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل اند که به ۲۲ رشته افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با یادآوری این موضوع که ۴۲ درصد دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان  بومی غیر استان خراسان رضوی و همچنین  ۲۸ درصد بومی همین شهرستان اند گفت: خوشبختانه آمار دانشجویان بومی افزایش دو برابری را نسبت به گذشته داشته است.

بهشتی یکی از نیازهای عمرانی این دانشگاه در آینده را کتابخانه، آمفی‌تئاتر و دانشکده جدید دانست و اظهار داشت: در بخش اعتبارات امسال ۵ میلیارد تومان برای خاتمه دانشکده فنی و مهندسی تخصیص‌یافته است که برای مطالبات پیمانکار و تجهیزاتی مثل آسانسور و کلاس‌ها استفاده خواهد شد.

وی با تاکید به شیوع ویروس کرونا و تغییر شرایط دانشگاه در روند آموزش‌های حضوری، گفت : آموزش های مجازی سبب شد تا این دانشگاه یک میلیارد تومان برای تجهیزات در این زمینه هزینه کند که ۳۰ درصد زیرساخت‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز