خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولید گوشت در قزوین سالانه 5 درصد افزایش دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۲۳۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به افزایش ظرفیت واحدهای دامی در استان میزان تولید گوشت سفید و قرمز در قزوین ، سالانه حدود پنج درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی شاپورزاده اظهار کرد: ظرفیت تولید گوشت سفید و همچنین تخم مرغ در استان سالانه بین 15 تا 20 درصد قابلیت افزایش دارد؛ اما این رقم با توجه به وضعیت بازار و تقاضا تنظیم می شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۰ هزار تن گوشت سفید و قرمز در استان قزوین به تولید برسد.

شاپورزاده ادامه داد: از این رقم حدود ۲۵ تا ۲۸ هزار تن به گوشت قرمز و سایر به گوشت سفید اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه کمبودی به لحاظ تامین گوشت در استان وجود ندارد و تولیدات واحدهای دامی (دامداری ها و مرغداری ها) بیش از نیاز و تقاضای مصرف استان است به گونه ای که بخش زیادی از تولیدات آنها به دیگر استان ها عرضه می شود.

استان قزوین دارای ۴۲۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و ۷۳ واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است.

این استان همچنین در بخش دام در مجموع با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز