خبرگزاری کار ایران

رئیس منابع طبیعی گناباد خبر داد:

دستگیری سه نفر متخلف به جرم قطع ۲۸۶ اصله درختچه تاغ در گناباد

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۴۰۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد از دستگیری و بازداشت سه نفر متخلف به جرم قطع ، ریشه کنی و شکستن ۲۸۶ اصله درختچه تاغ در تاغزارهای دست کاشت شهرستان گناباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، مجتبی محرابی در این باره گفت: در گشت و مراقبت نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد در مورخه هفدهم خرداد سال جاری، سه نفر متخلف غیربومی که بدون مجوز قانونی اقدام به قطع ، ریشه کنی و شکستن سرشاخه 286 اصله درختچه جنگلی تاغ کردند، درحین ارتکاب جرم دستگیر و ضمن ضبط ادوات جرم با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گناباد و همکاری پاسگاه انتظامی منطقه بازداشت و خودرو متعلق به آنها نیز توقیف گردید.

وی ادامه داد: با توجه به ابعاد جرم بازدید میدانی با حضور بازپرس ،نیز به عمل آمده و دستورات قضایی لازم به قید فوریت صادر شد. 

محرابی تصریح کرد: نظر به اهمیت زیاد پوشش گیاهی و بویژه جنگل های دست کاشت تاغ در کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن های روان در کانون بحرانی و با تعاملات فیمابین مقامات قضایی نیروهای انتظامی و نظامی و شورای تامین، باستناد مواد قانونی 42 و 43 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل هاو مراتع کشور و براساس ماده 690 قانون مجازات اسلامی ، مجازات سنگینی در انتظار مرتکبین قرار دارد. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناباد گفت: لازم به ذکر است که شهرستان گناباد بیش از 60 هزار هکتار تاغزار و جنگل دست کاشت بیابانی را شامل می شود که با مشارکت مردم و جوامع محلی، توسط یگان حفاظت شهرستان به صورت شبانه روزی تحت حفاظت و مراقبت قرار دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز