خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عنوان کرد:

کرونا باعث شد نوآوری‌ها نمایان شود/ دانشگاه، خیرین و سرمایه گذاران از جوانان کارآفرین حمایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۷۸۹

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به رونمایی از کیت تشخیص ٣٠ ثانیه‌ای کرونا در شیراز گفت: این کیت هنوز تاییدیه نهایی را نگرفته اما ایده بسیار نوآوری است و باید روی آن کار شود؛ خوبی اتفاقاتی مانند کرونا این است که نوآوری‌ها خود را نشان می‌دهند.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه شیراز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شهر زیبای شیراز، بیان کرد: امروز دانشگاه، خیرین و سرمایه گذاران، جوانان کارآفرین را حمایت می‌کنند و دولت نیز زیرساخت‌های این اکوسیستم را تقویت می‌کند.

وی افزود: بخشی از ساخت این پردیس توسط خیرین و بخشی توسط دولت سرمایه گذاری شده و دانشگاه نیز این لطف را داشته که بسیاری از پروژه‌هایی که تصور می‌کرده اولویت‌شان بسیار کمتر از اولویت پارک علم و فناوری مرکز نوآوری است را به موضوع نوآوری اختصاص دهد. این نگاه جدید برای حمایت از دانشجویان و کسب و کار جای قدردانی دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جریان سفر به شیراز بازدیدهای متعددی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی، پارک علم و فناوری و دانشگاه شیراز داشته‌ایم و اگرچه چند مرتبه از آنها بازدید در گذشته انجام شده اما باز هم تازگی دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در شیراز به خوبی در حوزه کرونا وارد شده‌اند، گفت: اینکه کیت‌های تشخیصی در این کلانشهر تولید می‌شود و ایده‌های جدید در بحث تشخیص این بیماری ایجاد شده و همچنین مباحث مربوط به تولید ماسک و ضدعفونی به خوبی پیش می‌رود، جای تقدیر دارد اما قطعا شیراز تا رسیدن به نقطه طلایی هنوز فاصله زیادی دارد.

ستاری تصریح کرد: اگر یک محصول بخواهد به تولید انبوه برسد و کاری تجاری انجام دهد باید با حمایت بخش خصوصی آن را عملی کند و دولت تنها زیر ساخت این مهم را ایجاد می‌کند، چرا که با وام دولت معمولا شرکت‌هایی که در این مقطع هستند، پا نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شیراز سرمایه گذارانی هستند که از جوانان حمایت می‌کنند.کمک‌هایی که ما می‌کنیم ریسک سرمایه گذاری را کم می‌کند.دولت در حوزه اعطای وام‌ها، موضوع معافیت‌ها، گمرگ و ... کامل حمایت می‌کند اما واقعیت این است که تا یک اکوسیستم شکل نگیرد یک اختراع به تولید انبوه نمی‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز