خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان خواستار شد؛

راه اندازی مراکز نگهداری معتادان متجاهر و بهره مندی از خدمات رایگان دولت

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۲۷

استاندار سمنان گفت: مکانی برای معتادان متجاهر در نظر گرفته شود تا دولت خدمات رایگان در استان به آنها ارائه دهد.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در کشف مواد مخدر با وجود وسعت قابل توجه سمنان با همکاری با سایر استانها، کشفیات خوبی داشتیم و باندهای قابل توجه قاچاقچی در سال‌های گذشته در استان سمنان منهدم شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه باتوجه به وسعت قابل توجه استان مبارزه اطلاعاتی برای کشف مواد مخدر در استان افزایش یابد گفت: شناخت اطلاعاتی برای انهدام باندها در استان در دستور کار است.

آشناگر تصریح کرد: اعتیاد به عنوان معضل اجتماعی و بیماری تلقی می‌شود و معتادان بخشی از جامعه هستند و از نظر حقوق انسانی باید به این افراد خدمات داده شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به شیوع کرونا ویروس در بحث جمع آوری معتادان متجاهر نباید به گونه ای عمل شود که جمع نشدن این افراد بهتر از جمع آوری غیرکارشناسی آنان باشد.

وی اضافه کرد: در وهله اول برای جمع‌آوری معتادان غربالگری انجام شود و بعد از آن برای معتادان متجاهر خدمات درمانی ارایه شود.

آشناگر افزود: وجود تعداد قابل توجه پاتوق معتادان متجاهر در استان سمنان نگران کننده است و در ستادهای شهرستانی برای جمع آوری معتادان و برچیده شدن این پاتوق ها اقدام می‌شود.

آشناگر افزود: معتادان از نظر مالی و اقتصادی اقشار ضعیف جامعه هستند که ممکن است برای تامین موادمخدر به هرکاری دست بزنند که درمان این افراد زمینه را برای کاهش دیگر بزهکاری های اجتماعی فراهم‌ می‌کند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داده شود تا معتادان متجاهر در مکان عمومی به خرید و فروش و مصرف مواد مخدر اقدام کنند.

وی افزود: کارخانجات و واحدهای تولیدی استان برای جلوگیری از شیوع اعتیاد رصد شود و در مقابله با اعتیاد تمامی دستگاه های اجرایی از جمله دهیاری ها ، عشایر و ... پای کار باشند.

استاندار سمنان گفت: مقابله و مبارزه با مواد مخدر به عنوان تکلیف برای مراقبت از جامعه است و پاتوق های معتادان کنترل شود و اگر نیاز به خدمات بهداشتی است خدمات بهداشتی با همکاری سازمان های مردم نهاد در قالب توزیع دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به آنان داده شود.

وی اضافه کرد: تامین زیرساخت ها برای ارایه خدمات نیروی انتظامی به اقشار مردم و مبارزه با مواد مخدر مورد توجه باشد و باید ارزیابی های دقیقی انجام شود و با توجه به افزایش مشاغل در بستر فضای‌مجازی، توسعه زیرساخت ها در بخش خدمات انتظامی اجتناب ناپذیر است و از ظرفیت دانش بنیان ها استفاده شود.

وی ادامه داد: کمیسیون امور بانوان و بهزیستی رصد جامعی از وضعیت خانواده های معتادان داشته باشند و کمیته های شهرستانی برای مبارزه با مواد مخدر فعال تر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز