خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری خبرداد؛

بازگشایی بازارچه سعدالسلطنه قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۲۶۹

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین از بازگشایی بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین که از اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان تعطیل شده بود، خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، آرش رشوند آوه اظهار کرد: این تصمیم به دنبال اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان بازگشایی بازارهای مسقف با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اتخاذ شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری افزود: تنها فروشندگان صنایع دستی در این مجموعه که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و گواهی سلامت دریافت کرده اند امکان فعالیت دارند و رستوران ها و کافه های سرای سعدالسلطنه همچنان تعطیل هستند.

آرش رشوند آوه ادامه داد : ساعت کاری تعیین شده در این مجموعه براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ۹ تا ۱۸ تعیین شده است.

وی بیان کرد: به بهره برداران حجره داران این مجموعه برای رعایت نکات بهداشتی توصیه های لازم انجام شده و همچنین برای کنترل بهتر ورود و خروج افراد و همچنین پیشگیری از رفت و آمد معمول شهروندان و برای اینکه تردد در این بازار با توجه به لزوم فاصله گذاری اجتماعی تنها مختص خریداران باشد، تنها درب شمالی و اصلی کاروانسرای سعدالسلطنه در ساعات اعلام شده باز خواهد بود.

۱۲۷ واحد در سرای سعدالسلطنه مشغول به فعالیت هستند که عمده آنها به تولید و عرضه صنایع دستی می پردازند.

کاروانسرای سعدالسلطنه معروف به سرای سعدالسلطنه و یکی از بناهای دوره قاجاریه و از اماکن گردشگری مهم قزوین به شمار می رود.

این مجموعه با 230 حجره و دارای چندین راسته، که در کنار مجموعه بازار سنتی قزوین قرار دارد در اوایل دهه ۹۰ از سوی شهرداری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و از آن پس به عنوان بازار صنایع دستی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مکان همچنین در مناسبت های مختلف به ویژه ایام نوروز محل برگزاری جشنواره ها، همایش ها و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در سطوح ملی و استانی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز