خبرگزاری کار ایران

قاضی عسگر خبر داد:

توزیع ماسک در فروشگاه‌های‌کوثر اصفهان/ 500 فرصت شغلی جدید با فعال شدن 100کارگاه تولید ماسک

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۹۳۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تولید ماسک در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر با اشاره به کمبود ماسک در اصفهان اظهار داشت: این ماسک‌ها بر اساس همگرایی بین دولت، صنایع، اصناف و دانشگاه ها و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و داروی اصفهان تولید شده و از روز گذشته کار توزیع آن در فروشگاه های زنجیره ای کوثر در کلانشهر اصفهان آغاز شده و به مرور در سایر نقاط گسترش می یابد.

وی با بیان اینکه توزیع این ماسک از امروز سه‌شنبه 20 اسفندماه در داروخانه ها نیز آغاز می‌شود، اظهار داشت: فرایند تولید و توزیع این کالا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف تامین هرچه بیشتر و بهتر سلامتی مردم در اصفهان به صورت یک زنجیره کامل اجرا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه 2 دسته ماسک در استان اصفهان تولید می شود، توضیح داد: یک دسته آنها شامل انواع طبی سه لایه و N95 است که در دانشگاه علوم پزشکی و زیر مجموعه‌های آن شامل بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی توزیع می شود.

وی ادامه داد: دسته دوم ماسک ها، پارچه ای هستند که با پیگیری استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه های مرتبط از جمله نساجی و پوشاک و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کار تولید آنها در استان از هفته گذشته آغاز و از روز دوشنبه 19 اسفندماه در فروشگاه های زنجیره ای توزیع آن آغاز شده است.

قاضی عسگر با تاکید بر اینکه ما توانستیم مشکل کمبود ماسک در این خطه را بدون نیاز به واردات، حل کنیم، تصریح کرد: قیمت انواع ماسک های تولیدی در استان بین 400 تومات تا پنج هزار تومان است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه تولید ماسک، خودکفا شد و می تواند آن را پس از رفع نیاز داخل به خارج استان نیز صادر کند، گفت: با فعال شدن حدود یکصد کارگاه تولیدی در هفت گروه در این زمینه حدود 500 فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه روزانه بین 30 تا 40 هزار ماسک پارچه ای در استان، دوخته می شود، تصریح کرد: تلاش ما پوشش همه استان برای توزیع این کالاست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این باره گفته است: ماسک های پارچه ای تولید شده در اصفهان چند بار قابل مصرف است و می توان آن را پس از چند ساعت استفاده کردن، بین 10 تا 15 دقیقه در آب جوشاند و سپس آن را خشک و اتو کرد.

آرش نجیمی با بیان اینکه فرایند تولید این کالا با نظارت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است، افزود: تمایل این دانشگاه برای توزیع ماسک پارچه ای با داروخانه ها بود، اما در فروشگاه های زنجیره ای نیز توزیع شد.

وی اظهار امیدواری کرد که یک هفته پس از توزیع این کالا در استان، نیاز این خطه برطرف شود و سپس بتوان آن را به سایر نقاط کشور ارسال کرد.

پیشتر طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، از عدم توزیع ماسک در داروخانه ها به دلیل کمبود این کالا و نیاز مبرم مراکز درمانی و بهداشتی خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز