خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز به کارگاه سازندگی، تولید و توسعه تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۵۹۶

استاندار البرز گفت: کار شبانه روزی، رونق تولید، اشتغال، سرمایه گذاری و امنیت در قالب منشوری منظم برای البرز تعریف شده است.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که روز دوشنبه به ریاست وزیر کشور برگزار شد با قدردانی از حضور و پیگیری های معاونین وزیر کشور در حوزه های عمرانی و اقتصادی استان، گفت: تعدادی از فعالان اقتصادی استان که صاحبان برندهای معروف کشور هستند در جلسه حضور دارند که به طور قطع از صحبت های آنها بهره برداری می شود.

استاندار البرز با بیان اینکه تیم اقتصادی فعالی در استان شکل گرفته، اضافه کرد: استان اول مهاجرپذیر کشور با رشد مهاجرت ۱.۲۲ درصدی هستیم که جدای مرکز آمار ایران، مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد که مهر امسال ۱۲ هزار دانش آموز جدید در مدارس استان ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار سازمان برنامه و بودجه، سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر مهاجر به البرز اضافه می شود، گفت: اقدامات خوبی که بر اساس رهنمودهای جناب آقای دکتر رحمانی فضلی بعنوان سخنگوی ستاد اقتصادی دولت ارائه داده در بسترهای مختلف برای سرمایه گذاری اجرایی شده است.

استاندار البرز گفت: ما برنامه ریزی کردیم که ابتدا توجه مسئولان دولتی را به البرز معطوف کنیم و از این طریق مسائل و گرفتاری های استان پرجمعیت البرز را گره گشایی کنیم.

وی افزود: ما در یک فصل 3 رییس قوه را به البرز دعوت کردیم، قالب وزرای اقتصادی و همه معاونین رییس جمهور، وزرای مختلف را داشتیم و اکنون نیز میزبان وزیر محترم کشور هستیم.

شهبازی با اشاره به رشد سریع جمعیت مهاجران در البرز، گفت: هر چه تلاش می کنیم برای ایجاد اشتغال و تولید، رشد مهاجرت به شکل تصاعدی بدنیال پیشی گرفتن از ما است.

وی با اشاره به اینکه طبق اظهارات فعالان اقتصادی، البرز به کارگاه سازندگی، تولید و توسعه تبدیل شده است، افزود: 800 واحد تولیدی در اشتهارد داریم که تعدادی از آنها سرمایه گذاران خارجی هستند و با آنها پیمان بستیم که به شرط معافیت های گمرکی، سرمایه گذاری کردند که با رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر، تحول بزرگی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

استاندار البرز ادامه داد: توفیقاتی که در بحث کشاورزی و صنعت و کاهش نرخ بیکاری حاصل شده مورد اشاره قرار گرفت و آنچه که بسیار مهم است افزایش مشارکت اقتصادی است که برای اولین بار در استان البرز پیشی گرفته، نرخ مشارکت اقتصادی مانند امید به زندگی است.

شهبازی با بیان اینکه جمعیت به جایی می رود که رونق کسب و کار باشد جایی که زندگی جریان ندارد که مهاجرت صورت نمی گیرد، افزود: از مجموعه دولت ممنونم که هیچ مطالبه البرز در بحث توسعه عمرانی، اقتصادی و...بدون پاسخ از سوی انها بازنگشته است.

وی اضافه کرد: ما بیش از 12 لکه صنعتی داریم که قبل از انقلاب مانده بودند و تعدادی از واحدهای تولیدی در آن لکه ها بجهت اینکه شناسنامه ندارند، نمی توانند از تسهیلات استفاده کنند، از این رو لکه های صنعتی ماهدشت و زیبادشت ساماندهی شده و به ناحیه صنعتی تبدیل شدند.

شهبازی گفت: توسعه صادرات غیرنفتی که در برخی استان های کشور رشد منفی داشته اما در البرز 34 درصد رشد در 10 ماهه 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی افزود: از 164 واحدی که در گذشته به تملک بانک ها درآمده بودند، از 84 تا به 97 بازگشت به تولید رسیده ایم، که بخشی از این واحدهای باقی مانده در اشتهارد است و بخشی نیز در حوزه تهران است که پیگیری آن برای ما مقدور نیست.

استاندار البرز اضافه کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال، البرز در حال قطب شدن است و در فروش محصولات دانش بنیان رتبه دوم را در کشور داریم.

وی با بیان اینکه پروژه اشتغال مهارت محور را داریم که برای 2 سال استان البرز پایلوت شد و نزدیک 10 هزار نفر باید مشغول به کار شوند، گفت: تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری با  شهرداری کرج، استاندار البرز و معاون علمی و فناوری رییس جمهور منعقد شده، است.

شهبازی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی استان با سرمایه 10 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی هفته گذشته تصویب و ثبت شده و هیات امنای آن مشخص شد.

وی ادامه داد: البرز فاقد پست 400 کیلولت بود و از این رو تامین انرژی برای واحدهای صنعتی بزرگ در هفته دولت توسط دکتر اردکانیان کلنگ زنی شد و پست 400کیلولت زکی آباد نیز در اشتهارد اعتبارش تامین شد و مشکل زمین دارد که در کمیسیون تخصصی دولت در حال بحث و بررسی است.

استاندار البرز افزود: افتتاح طرح ها و پروژه هایی که در دهه مبارک فجر صورت گرفت، 500 درصد رشد داشتیم و بخش عمده آن هم مربوط به بخش خصوصی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز