خبرگزاری کار ایران

توضیح روابط عمومی و امور رسانه ریاست جمهوری به یک خبر؛

اِعمال محدودیت برای توسعه منابع آلاینده در شمال آبیک

کد خبر : ۸۶۹۷۱۸

تثیبت مرز تالاب، ایجاد کمربند سبز و توسعه سطح مرطوب منطقه در حاشیه تالاب آبدار و توسعه گردشگری در منطقه با رویکرد پرنده نگری در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرنگارایلنا از قزوین، پیرو درج خبری با عنوان" آبیک قزوین جهنمی از آلودگی‌های زیست محیطی است /کلافگی مردم از وعده‌های مسئولان" در ایلنا،  اداره کل دفتر روابط عمومی و امور رسانه ریاست جمهوری توضیحی ارسال کرد.

متن توضیح این روابط عمومی به شرح زیر است:

به منظور بهبود و ارتقای کیفی محیط زیست شهر آبیک و احیای تالاب اله آباد(یعقوب آباد) جلب حمایت ذینفعان به ویژه استانداری، شهرک سهامی امور آب منطقه‌ا‌ی و اداره کل منابع طبیعی استان در دستور کار قراردارد.

همچنین مطالعات تعیین نیاز آبی تالاب انجام و در جلسه کارگروه مقابله با گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوای استان به تصویب رسیده و طرح قرق و حفاظت و ایجاد محدودیت مکانی و زمانی در چرای دام به ویژه شتر در منطقه در حال اجرا است.

از ایجاد چاه های غیر مجاز برداشت آب جلوگیری شده است و تامین نیاز آبی منطقه از آب های خاکستری تصفیه شده انجام شده؛ همچنین محدودیت در فعالیت زهکش احداث شده در منطقه ایجاد شده است.

اطلاع رسانی و توانمندسازی جوامع محلی برای بهره‌برداری خردمندانه، جذب اعتبارات ملی برای احیای تالاب و کنترل گرد و غبار از دیگر اقدامات برای ارتقای کیفی محیط زیست شهر آبیک و احیای تالاب اله آباد بوده است.

تثیبت مرز تالاب، ایجاد کمربند سبز و توسعه سطح مرطوب منطقه در حاشیه تالاب آبدار وتوسعه گردشگری در منطقه با رویکرد پرنده نگری در دستور کار قرار داد.

در حال حاضر توسعه شمال شهر آبیک، بر اساس مصوبات کارگروه ماده 11 قانون هوای پاک و شورای معادن استان برای توسعه منابع آلاینده و تشدید کننده آلودگی اِعمال محدودیت شده است.

همچنین بررسی منابع آلاینده و تاثیر گذار بر کیفیت هوای شهر آبیک به صورت مستمر انجام و مطابق مقررات اقدام می شود.

موضوع شهرک صنعتی به صورت توسعه‌ای یا مستقل تاکنون مطرح نشده و گزارشی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ارسال نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز