خبرگزاری کار ایران

بازگشت لاک پشت پوزه عقابی از تهران به زادگاهش درسواحل کیش

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۹۳۷

لاک پشت پوزه عقابی که سالها درآکواریوم نگهداری می شد به کیش بازگشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ یک قطعه لاک پشت پوزه عقابی که حدود چهار سال پیش به صورت غیرقانونی شکار ودرتهران فروخته شده بود توسط خریدار لاک پشت به کیش بازگردانده شد.

این لاک پشت پوزه عقابی که مدت چهارسال درآکواریومی درتهران نگهداری ومراقبت شده بود عصردوشنبه 23 فروردین از تهران به کیش حمل شد و سپس با کمک محیط بانان جزیره در سواحل خلیج فارس رهاشد.

نگهداری جانداران درشرایط غیرطبیعی و تغییرشرایط زیست محیطی بین آکواریوم ودریا از جمله خطراتی است که برای این جانور خطرناک است با این وجود کارشناسان محیط زیست کیش امیدوارند این پوزه عقابی بتواند با شرایط طبیعی هم زیستی پیدا کند.

لاک پشت های پوزه عقابی از گونه های درحال انقراض و هرساله برای تخم گذاری میهمان سواحل کیش هستند.

گفتنی است درهفته جاری یکی دیگر از لاک پشت های پوزه عقابی کیش توسط محیط بانان واداره دامپزشکی  نجات داده شد این لاک پشت ناخواسته درقلاب ماهیگیری گرفتار ودچار آسیب جدی درناحیه فک وزبان شده بود .

این موارد از جمله حوادثی است که جان این گونه درحال انقراض وبرخی از دیگر آبزیان کمیاب را تهدید می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز