خبرگزاری کار ایران

مروجی نسب مطرح کرد:

انتقاد از وضعیت کشتار دام در تنها کشتارگاه بردسکن

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۵۵

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بردسکن از وضعیت کشتار دام در تنها کشتارگاه این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام اسماعیل مروجی‌نسب به همراه ناظر شرعی کشتارگاه باحضور در جلسه شورای اسلامی شهر بردسکن با اشاره به مشکلات کشتار دام در تنها کشتارگاه این شهر که بیش از 40 سال قدمت دارد، گفت:  با توجه به جمعیت شهرستان بردسکن و کشتاردام در روستاهای همجوار ضرورت دارد که نسبت به احداث یک کشتارگاه نیمه صنعتی اقدام شود چرا که کشتارگاه فعلی با قدمت بیش از 40 سال، کشتار در آن به صورت سنتی انجام می شود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بردسکن گفت: با توجه به اینکه کشتارگاه زیر نظر شهرداری اداره می شود و شهرداری امورات آن را به پیمانکار واگذار کرده است باید بر عملکرد پیمانکاران در جهت انجام بهتر وظایف و تعهدات، نظارت مستمر داشته باشد.

حجت الاسلام مروجی با اشاره به اینکه کشتارگاه شهرستان بردسکن یک کشتارگاه سنتی و قصابان برای کشتار دام سنگین با مشکلاتی مواجه هستند از شهردار بردسکن خواست نسبت به تهیه باکس و شوکر برای اینکه راحت تر کشتار دام های سنگین انجام گیرد اقدام کند.

وی افزود: دستگاه دیگری که در کشتارگاه دخیل است دامپزشکی است که مسئولیت بهداشتی کشتارگاه‌ها را برعهده دارد و در این خصوص اشاره کرد و افزود: متاسفانه دامپزشکی ساعت خاصی برای کشتار در کشتارگاه برنامه‌ریزی نکرده است و از طرفی در ساعت کشتار رفت و آمد های افراد متفرقه داخل کشتارگاه زیاد است و با توجه به دستور دادستان که تمام کشتارها در کشتارگاه انجام گیرد و طبق نظر ناظر ذبح شرعی مستقر در کشتارگاه‌ انجام شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه برخی از قصابان کشتار را در بیرون انجام داده و برای قرار دادن لاشه گوسفند در پیش سرد به کشتارگاه‌ها مراجعه می‌کنند که از نظر قانون این کار درست نیست و دامپزشکی وظیفه دارد با توجه به بیماری های مشترک بین انسان و دام از این موارد جلوگیری و وظیفه خود را بهتر انجام و نظارت بیشتری داشته باشد.

مروجی افزود: وظیفه دامپزشکی این است که ذابحین بخصوصی را درکشتارگاه مشخص کند و مانع رفت و آمد های متفرقه به داخل کشتارگاه شود.

وی افزود: در هر کشتارگاهی طبق قانون در کنار ناظر بهداشتی باید یک ناظر شرعی هم باشد و وظیفه ناظر ذبح شرعی نظارت بر این است که ذابحین به دستورات اسلامی در ذبح رعایت تا مردم با اطمینان از نظر بهداشتی و شرعی از گوشت ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه ذابحین دستورات اسلامی را در کشتار رعایت نکنند ناظر ذبح شرعی می تواند لاشه گوشت را معدوم کند.

وی عنوان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاقات این است که دامپزشکی ذابحین به خصوصی داشته باشد و از اینکه هر کسی گوسفند خودش را ذبح کند جلوگیری کند.

در این جلسه مقرر شد اعضای شورای اسلامی شهر با حضور شهردار و پیمانکار کشتارگاه جلسه ای را برگزار کنند و نسبت به مشکلات مطرح شده اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز