خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس:

حل مشکل فاضلاب بندرعباس یک مطالبه ملی است/ شرکت توانیر و نیروگاه برق در بندرعباس منشأ تولید گازهای سمی است/ اگر مسئولان صدای مردم بودند اتفاقات اخیر پیش نمی‌آمد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۷۱۶

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شرکت توانیر و نیروگاه برق در بندرعباس به‌رغم تذکرات همچنان از سوخت مازوت استفاده می‌کند که منشأ تولید گازهای سمی است و به‌رغم تذکرات سازمان محیط‌زیست، اراده و علاقه‌ای برای استفاده از سوخت گاز از سمت این شرکت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانبخش اظهار داشت: اعتراضات و نارضایتی‌های  عمومی مردم که با بی‌تدبیری تبدیل به اغتشاش و ناآرامی می‌شود، بخش عمده  آن به این دلیل است که نمایندگان در مجلس و شورای شهر به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کنند، یکی از وظایف نماینده این است که  صدای مردم باشد، صدای مردم بودن هزینه دارد و هرکس قبول کرد، نماینده مردم باشد باید هزینه آن را پرداخت کند و مطالبات قانونی و حقوقی مردم در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی را پیگیری و دنبال کنند.
 
نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اگر نمایندگان و مسئولان به وظایف خود عمل می‌کردند و صدای مردم بودند، این اتفاقات و نارضایتی‌ها پیش نمی‌آمد؛ باید از تمامی ظرفیت‌ها و توان برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم، سیاست‌های کلی نظام کاملا مشخص است، تاکیدات مقام معظم رهبری در طی این سال ها، کاملاً واضح، شفاف و چراغ راه است، اینکه امروز می بینیم مشکلات اقتصادی فراوانی گریبان مردم را گرفته است، ناشی از آن است که راه را گم کرده‌ایم و تدبیر مناسبی برای حل مشکلات و گرفتاری های اقتصادی مردم نداریم.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: مشکلات زیست‌محیطی یکی از آسیب‌های جدی است که گریبان سرزمین ما را بر اثر بی‌تدبیری گرفته است، امروز تهران، اهواز، اصفهان و ... بر اثر بی‌تدبیری و عدم وجود برنامه‌ریزی و نگاه پیشگیرانه با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده‌اند.
 
جهانبخش افزود: شرکت توانیر و نیروگاه برق در بندرعباس  همچنان از سوخت مازوت استفاده می‌کند که منشأ تولید و بروز گازهای سمی است و به رغم تذکرات سازمان محیط ‌زیست، اراده و علاقه‌ای برای استفاده از سوخت گاز از سمت این شرکت نیست که در این زمینه کوتاهی شرکت گاز در گاز رسانی، قابل اغماض نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمینی و توان اکولوژیکی منطقه، صنعت در  استان رو به توسعه و پیشرفت است که باید به آن توجه بیشتری شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: پرونده فاضلاب شهر بندرعباس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مطرح است، این سرمایه ملی ماست که با بی‌تدبیری و بی برنامگی وارد دریا می‌شود، اگر دولت در لایحه بودجه ۹۹ اعتبار قابل‌توجهی برای ساماندهی به وضعیت فاضلاب شهرها اختصاص ندهد شهرها از جمله شهرهای ساحلی غیر قابل سکونت خواهد شد .


جهانبخش عنوان کرد:  یک شرکت، از سال 93 قراردادی با آب و فاضلاب بسته است که پس از گذشت ۶ سال پیشرفتی در این زمینه نمی‌بینیم و مدام توپ را در زمین شهرداری و آب و فاضلاب و ... می‌اندازد. جالب آنکه این شرکت قرارداد محکمی با وزارت نیرو ندارد و اصلا اهلیت ادامه قرارداد را ندارد.

وی اضافه کرد: حل مشکل فاضلاب یک مطالبه ملی است و دیگر از حالت مطالبه زیست‌محیطی و اجتماعی خارج و تبدیل به یک بحران امنیتی شده و باید به آن به صورت ویژه رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز