خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبرداد:

برداشت زیتون روغنی در استان قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۳۹

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز برداشت زیتون روغنی از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت دانه روغنی زیتون از ۶هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های بارور منطقه طارم سفلی آغاز شده است.

اکبری افزود: سطح زیر کشت باغات زیتون استان ۹هزار و ۵۰۰هکتار است که از این میزان ۶هزار و ۵۰۰هکتار بارور است.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی؛ امسال ۲۵هزار تن دانه زیتون در استان تولید می‌شود که ۵۰ درصد از آن به صورت سبز یا کنسروی و ۵۰ درصد هم به صورت روغنی برداشت می‌شود.

اکبری پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت باغات زیتون ۱۲هزار تن دانه روغنی برداشت شود که با احتساب ۱۸تا۲۰ درصد ضریب تبدیل به روغن حدود ۲هزار تن روغن زیتون تولید شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴واحد صنعتی کنسرو و روغن کشی زیتون در منطقه طارم سفلی وجود دارد که محصول زیتون باغداران را بصورت دستمزدی روغن کشی و خریداری می‌کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: برای داشتن روغن زیتون با کیفیت باید به موقع این محصول را برداشت و در حداقل زمان ممکن روغن گیری کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز