خبرگزاری کار ایران

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی خبر داد:

16 واحد فرآوری زیتون در استان قزوین فعالیت دارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۲۵۰

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۶ واحد تولیدی در زمینه فرآوری زیتون در استان فعالیت دارد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، ابرودات مصلایی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعالیت ۱۶ واحد تولیدی در زمینه فرآوری زیتون در استان خبر داد و گفت: این واحد‌های فعال ظرفیت تولید ۵ هزار و ۸۰۰ تن روغن زیتون و ۴ هزار تن کنسرو و زیتون شور را دارند.

مصلایی افزود: امسال از اواسط شهریور مراحل برداشت و فرآوری زیتون کنسروی آغاز شد و متعاقب آن فرآیند روغن کشی زیتون در منطقه در حال انجام است.

وی سطح زیر کشت باغات زیتون استان را ۹ هزار و ۵۲۰ هکتار برآورد کرد و گفت: شش هزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار هم غیر بارور است.

مصلایی پیش بینی کرد امسال بیش از ۲۵ هزار تن زیتون از باغات استان برداشت شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: منطقه طارم سفلی در استان قزوین با سابقه طولانی کشت زیتون و آشنایی مردمان منطقه با این محصول ارزشمند و فرهنگ زیتونکاری، یکی از قطب‌های مهم تولید زیتون در کشور است.

مصلایی افزود: در استان بیش از ۱۰ رقم زیتون کاشت می‌شود که ۸۵ درصد آن را ارقام؛ زرد و روغنی است و از سایر ارقام بومی می‌توان به رقم شنگه، ماری، چرچنگی و گرد و ارقام عمده خارجی، آربکین، کرونایکی، مانزانیلا و کنسروالیا اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز