خبرگزاری کار ایران

قائم مقام صدا وسیمای کشور مطرح کرد؛

پوشش رسانه ای در کل کشور بالای ۹۶ درصد است

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۰۷۲

قائم مقام صدا وسیمای کشور گفت: پوشش رسانه‌ای در کل کشور بالای ۹۶ درصد است و این یکی از استقلال‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب بدست آورده ایم.

به گزارش ایلنا از تربت حیدریه، سید رمضان قائمی مقدم در ششمین جلسه شورای اداری ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و هزار شهید تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه شهری است که هم از جنبه تاریخی و هم از جنبه مذهبی و فرهنگی چهره‌های شناخته شده دارد، در انقلابی گری که چهره‌ای درخشان دارد که ۴۳ روز قبل از ۲۲ بهمن ۵۷ کار حکومت اسلامی را شروع کرد.

وی گفت : قصور و عقب افتادگی زیادی در حوزه رسانه داریم که به رغم کارهای انجام شده بعضی از شهرستان‌ها با توجه به ظرفیت های بالا از حیث رسانه ای بسیار پایین است که نتوانستیم ظرفیت های شهرستان ها را معرفی کنیم و پوشش رسانه‌ای بدهیم و با راه‌اندازی دفتر خبری در تربت حیدریه انشالله گام‌های خوبی در خصوص معرفی ظرفیت‌های شهرستان برداشته خواهد شد.

قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد : در حال حاضر 97 درصد پوشش  رسانه ای در شهرستان تربت حیدریه وجود دارد که از نظر پوشش آنتن‌های صدا و سیما که نقاط کور بازهم داریم و همچنین سه هزار نقطه کور در سطح کشور  وجود دارد که از سیگنال های رسانه ای به دلایل مناطق دور دست و جمعیت کم برخوردار نیستند.

وی گفت :تا پایان سال ۹۸ شاهد افزایش تعداد شبکه‌های دیجیتال در شهرستان تربت حیدریه و همچنین پوشش بیشتر امواج  FM خواهیم بود.

موسوی مقدم افزود : بیش از ۹۵ درصد تجهیزات لازم صدا و سیما را از داخل کشور تامین میکنیم که اگر این خودکفایی صورت نمیگرفت با وجود تحریم‌های فعلی در زمینه تجهیزات و توسعه رسانه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدیم.

قائمی مقدم تصریح کرد:در آینده شاهد خودکفایی سیستم‌های مخابراتی در عرصه فضا خواهیم بود که خدارو شکر به این مهم دست یافته‌ایم و پس از گذشت پنج دهه از انقلاب اسلامی، با بررسی اجمالی شاهد کسب موفقیت‌های بیشماری بوده‌ایم که در تاریخ ایران کم‌نظیر است.

وی گفت : پوشش رسانه ای در کل کشور بالای 96 درصد است که از دستاوردهای بزرگ انقلاب است که در حوزه پیشرفت رسانه ای عقب افتادگی ومشکل نداریم ودرحوزه فضا هم مستقل خواهیم شد.

قایم مقام صدا و سیمای کشور بیان کرد: از بسیاری جنبه‌ها، صدا و سیما قدرتمندترین، فراگیرترین و پرنفوذترین رسانه خبری و نهاد آموزشی و فرهنگی در ایران به‌شمار می‌رود که مهمترین استراتژی آن ترویج آمریکا ستیزی از راه تولید سریال و مستندات سفارشی جذاب و ایجاد حس تنفر نسبت به غرب در بین مردم می باشد. 

وی گفت :این سازمان علاوه بر تملک و کنترل رادیو و تلویزیون، مالک شرکت فیلم‌سازی سیما فیلم است، جشنواره‌های فیلم، موسیقی و هنری برگزار می‌کند، کتاب، روزنامه و مجله منتشر می‌کند و از دانشگاه صدا و سیما به عنوان یک بازوی آموزشی، بهره می‌گیرد و فعالیت‌های صدا و سیما به مرزهای ایران محدود نیست و در کشورهای مختلف جهان دارای تشکیلات است. 

قائمی مقدم تاکید کرد: صدا و سیما می تواند با محتواهای تاثیرگذار در فضای مجازی،فرهنگ بومی و ارزش‌های اسلامی و افتخارات ملی را تقویت کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز