خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد؛

30 درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند مقاوم سازی و بازسازی

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۴۱

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت:حدود 30 درصد مدارس استان نیار به بازسازی و مقاوم سازی دارد تا با شرایط جدید و امکانات به روز مطابقت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جاسم حسین پور در نشست خبری با اشاره به پروژه های جدید آموزشی برای مهر ماه آینده گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ تعداد ۲۹۳ پروژه آموزشی با زیربنای ۱۴۵ هزار مترمربع در قالب هزار و ۲۰۴ کلاس درس با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال به فضاهای آموزشی در این استان افزوده می شود.

​وی ادامه داد: با بهره برداری این تعداد کلاس درس ۳۶ هزار و ۱۲۰ دانش آموز سال تحصیلی آتی را در کلاس‌های نوساز سپری می کنند.

حسین پور افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته پاسخگویی مناسب به نیاز آموزشی و مدرسه در محدوده اینگونه پروژه‌ها نیازمند ساخت دو هزار و ۱۰۰ باب کلاس درس است.

وی ادامه داد: به این ترتیب در صورتی که همه پروژه های مسکن مهر و انبوه‌سازی در خراسان رضوی مسکونی شوند جمعیت ساکن در آنها با کمبود دو هزار و ۱۰۰ کلاس درس مواجه خواهند بود.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: هم اینک کمبود مدرسه و فضای آموزشی در شهرهای بزرگی همچون سبزوار، نیشابور و همچنین شهرهای جدید گلبهار، بینالود و شهرک مهرگان در حومه مشهد به شدت محسوس است.

وی افزود: این وضعیت نشان می دهد پیش بینی برای ساخت فضای آموزشی در زمان طراحی و اجرای اینگونه پروژه ها ضرورتی مغفول مانده است که گرچه می بایست در همان زمان مورد توجه قرار می گرفت اما هم اینک مکلف به رفع آن هستیم.

وی افزود:حدود 30 درصد مدارس استان نیار به بازسازی و مقاوم سازی دارد تا با شرایط جدید و امکانات به روز مطابقت داشته باشند که این کار به حداقل 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر قصد تامین آن از محل اعتبارات دولتی را داشته باشیم دست کم 25 سال زمان نیاز دارد.

حسین پور در ادامه همچنین گفت: امسال ۹ باب مدرسه خشتی گلی در خراسان رضوی شناسایی شد که به جای آنها ساختمان آموزشی جدید بنا شده است. به این ترتیب برای مهر ماه آتی و بازگشایی مدارس در این استان هیچگونه فضای آموزشی و مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین تابستان امسال یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس در سطح مدارس خراسان رضوی به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شد.

حسین پور گفت: ۱۶۹ پروژه از مجموع این طرحهای آموزشی شامل ۶۰۲ کلاس درس با مجموع زیربنای ۷۲ هزار و ۳۵۰ مترمربع توسط نیکوکاران مدرسه ساز اجرا شده اند.  

وی افزود: در مجموع با در نظر گرفتن همه این فعالیت‌ها در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، این استان موفق به کسب رتبه نخست در اجرا و بهره برداری طرح‌های آموزشی در سطح کشور شد.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی همچنین اعتبار پیش بینی شده امسال برای تامین تجهیزات کلاس‌های درس را در سطح این استان ۳۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز