خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد عنوان کرد:

اشتغالزایی 30 هزار نفره تعاونی‌های یزد برای مردم استان

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۹۰۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه اقتصاد تعاونی راهکار حل مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی است گفت: تعاونی های استان یزد برای 30 هزار نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در نشست شورای هماهنگی تعاون با اشاره به وضعیت تعاونی ها در استان اظهار داشت:  تعاون نمادی از همدلی و خرد جمعی است که بر اساس مدل‌های جدید و با سرمایه‌های خرد و اندک مردم می‌تواند با زیرساخت و شرایط مناسب در جهت تقویت اقتصاد و رونق بخشی است.

ریاحی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و نقش آن در موفقیت و پیشرفت اضافه کرد: رونق اشتغال و مقابله با رکود و تحول در بخش اقتصاد از رویکردهای تعاون است و تعاونی ها در برابر شرایط سخت تاب آوری و پایداری بیشتری دارند.

وی عنوان کرد: با گسترش تعاونی‌ها، اتحاد و وحدت در جامعه مستحکم‌تر می شود و پیش رفتن به سوی توسعه تعاونی‌ها و سرمایه گذاری در حوزه تعاون به عنوان یک ضرورت در جامعه امروز محسوب می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه شش هزار تعاونی در استان داریم افزود: سه هزار و 750 تعاونی با عضویت 930 هزار نفر در حال فعالیت است و در مجموع بیش از 30 هزار اشتغال در قالب تعاونی ها در استان شاهد هستیم.

ریاحی با بیان اینکه تعاونی ها در 14 گرایش شغلی فعالیت دارند تصریح کرد: یک هزار و 419 تعاونی با اشتغالزایی 15 هزار نفر در بخش خدمات فعال است و 50 درصد از مجموع اشتغال تعانی های ثبت شده در این راستا است در حالیکه تعاونی های تولیدی 38 درصد از اشتغال کل تعاونی ها را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تعاونی های کشاورزی با 490 تعاونی 11 درصد از اشتغال کل تعاونی ها را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: در استان یزد به صورت نمونه در حوزه تولید اقدامات خاصی صورت گرفته است به ویژه در حوزه نساجی که 37 درصد از حوزه تولید را با توجه به سبقه یزد در این حوزه داریم.

ریاحی افزود: تلاش ما بر گسترش خوشه های نساجی است و برای کسب موفقیت بیشتر در این حوزه سعی شده از تمامی ظرفیت های دانشگاهی در قالب اتاق فکر تعاون و رسیدن به اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری بهره مند باشیم.

وی عنوان کرد: در حوزه مشاغل خانگی و فعالیت های خرد نیز می توانیم حمایت های خوبی داشته باشیم که در حال حاضر 65 فعالیت با اشتغالزایی بیش از 300 نفر را داریم که با کمک و همراهی صندوق کارآفرینی امید و برخی بانک های استان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه در حوزه کشاورزی اظهار داشت: اشتغالزایی در سطح روستاها می تواند پایدار و مداوم باشد و در برخی از حوزه های کشاورزی نیز ارزآوری برای استان به ارمغان بیاورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت تعاونی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: بر مبنای توانمندی که زنان سرپرست خانوار دارند نیز می‌توانیم با اشتغالزایی تعاونی، زنان سرپرست خانوار را از چتر نهادهای حمایتی خارج کرده و کارآفرینی کنیم.

ریاحی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری روستائیان در روستاها نیز گفت: در دو سال گذشته بالغ بر 246 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و در قالب مشاغل خانگی و فراگیر مجموعا با بیش از 400 میلیارد تسهیلات زمینه اشتغال 5 هزار و 900 نفر نیز فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان یزد از تلاش برای تسهیل‌گری در حوزه تعاون خبر داد و افزود: توسعه تعاون موجب کاهش نرخ بیکاری در استان و تداوم دهنده شرایط مطلوب اقتصادی خواهد بود به طوریکه صادرات بخش تعاون رقم چشمگیری دارد که نشان از قدرت و جایگاه تعاونی ها در اقتصاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز