خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

​مشکل اصلی تعاونی‌ها تامین سرمایه در گردش است/ افزایش سقف پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۵۲۵

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم توسعه تعاونی‌ها و رفع موانع پیش روی فعالیت در حوزه تعاون گفت: مشکل اصلی تعاونی ها تامین سرمایه در گردش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجعفر کبیری در سفر به یزد و نشست بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌های استان یزد، اظهار داشت: تسهیلاتی تا سه هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف تعاون پرداخت می شود.

وی ادامه داد: این اعتبارات از محل تبصره 18 و بر اساس منطقه و طرح به صنایع با نرخ مناسب از سوی بانک توسعه و تعاون پرداخت خواهد شد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون برای تسهیلات کشاورزی نیز تفاهم نامه ای با سازمان جهاد کشاورزی دارد، اضافه کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای ضمانت نامه دریافت تسهیلات کمک خواهد کرد و از محل تبصره 15 می توان بر اساس طرحی که ارائه شود با نرخ بازپرداخت 11 تا 16 درصد دریافت کرد.

وی همچنین در خصوص تسهیلات کارآفرینی ویژه بانوان نیز عنوان کرد: تسهیلات بانوان نیز از ضمانت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برخوردار خواهد بود اما نرخ تسهیلات از سوی دولت مصوب خواهد شد.

کبیری بیان داشت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، برای تسهیلات تا سقف 500 میلیون تومان برای تعاونی های بانوان را در اولویت ضمانت قرار داده است تا از سرمایه گذاری و کارآفرینی بانوان حمایت کند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزارت کشاورزی و میراث فرهنگی برای توسعه فعالیت های صنعتی کشاورزی و گردشگری اظهار داشت: 500 میلیارد تومان برای حوزه گردشگری مصوب شده تا تعاونی ها برای ایجاد اشتغال اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از تسهیلات پرداختی از سوی بانک توسعه تعاون از محل جذب سپرده های مردمی است اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز هزار میلیارد تومان مصوب شده و تعاونی های فعال در این حوزه می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون نیز در این نشست اظهار داشت: 90 درصد از تسهیلات پرداختی از سپرده های مردمی است و مابقی از محل اعتبارات دولتی است که درصد بسیار کمی از تسهیلات پرداختی را شامل می شود.

حجت الله مهدیان در خصوص تسهیلات ارزی این بانک نیز بیان داشت: شرایط کشور به واسطه تحریم ها خاص است و دست و بال بانک ها مقداری بسته است و بیشترین محل درآمد بانک ها از محل فعالیت های ارزی است که متاسفانه با بانک های خارجی به سختی می توان کار کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون هم در این نشست اظهار داشت: ضمانت نامه ای نیز برای تامین مواد اولیه با کارمزد کمتر از یک درصد از سوی این صندوق صادر می شود ضمن اینکه برای تعاونی زنان نیز صدور ضمانت نامه از سقف 300 میلیون تومان به 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

مهدی حسین نژاد اضافه کرد: دوره نمایندگی این صندوق در حال افزایش است و اتاق های تعاون به این مجموعه در استان ها اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز