خبرگزاری کار ایران

کبیری خبر داد:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای حمایت از تعاونی ها/ضرورت توجه تعاونی ها به آموزش

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۶۴۹

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انعقاد تفاهم نامه با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکت ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجعفر کبیری در سفر به یزد و بازدید از تعاونی شتابندهنده پیشگامان اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه که اخیرا به امضا رسیده است حمایت های لازم از تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی دانش بنیان و تجاری سازی آنها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ضمانت نامه‌های لازم برای تسهیلاتی که در اختیار تعاونی های دانش بنیان قرار می‌گیرد صادر خواهد شد ادامه داد: در نظر است به شفافیت بخش تعاون کمک کنیم تا اعتماد عمومی را برای جذب سرمایه های خرد مردمی به وجود آوریم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اشتغالزایی تعاونی ها و کاهش نرخ بیکاری اضافه کرد: حفظ اشتغال موجود را از ضرورت‌های جامعه به شمار می رود و ارزش افزوده بالا و هزینه پایین اشتغال از ویژگی‌های مهم تعاونی‌های دانش بنیان است.

وی استارت آپ ها و مراکز شتابدهنده تعاونی را زمینه‌ساز حرکت کشور به سوی رفع مشکلات دانست و اظهار داشت: حرکت مراکز شتابدهی نوآوری و استارت‌ آپ‌ها لازمه تحقق اهداف اقتصادی است.

کبیری با اشاره به نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور عنوان کرد: تعاونی های تشکیل شده در کشور در سه رشته فعالیت خدماتی، تولیدی و کشاورزی فعال هستند که اشتغال خوبی ایجاد کرده و برای توسعه و ارتقای بخش تعاون در عرصه های اقتصادی و رفع موانع پیش روی آن ها اقدامات حمایتی دنبال می شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر در سطح کشور بیش از 94 هزار شرکت تعاونی فعال وجود دارد که نشان از ظرفیت و نقش بالای تشکل های تعاونی در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز