خبرگزاری کار ایران

شاکری مطرح کرد؛

تامین برق مورد نیاز مطالبه جدی معدنکاران منطقه بردسکن است

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۳۸۳

فرماندار بردسکن بزرگ ترین مطالبه جدی معادن منطقه را تامین برق مورد نیاز آنها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، مجتبی شاکری در این خصوص گفت: در نشست معین های اقتصادی با  استاندار خراسان رضوی یکی از مطالبات جدی معدنکاران تامین برق مورد نیاز معادن بود که در این نشست مصوب شد این خواسته با تامین اعتبارات دولتی و مشارکت خود معدنکاران مرتفع شود. 

وی عنوان کرد:مجتمع معدن مس نسیم یکی از معین های اقتصادی در منطقه دهان قلعه بخش انابد است که در حال حاضر بیش از 650 نفر اشتغال زایی دارد و با راه اندازی خط 5 به محض تقویت شبکه برق آن زمینه اشتغال 400 نفر دیگر فراهم خواهد شد.

فرماندار بردسکن افزود:خوشبختانه این معدن امروز به یک شهرک معدنی تبدیل شده است که می تواند در شکوفایی اقتصاد منطقه نقش بسزایی را داشته باشد.

وی همچنین  کارخانه فرش عرسین را از دیگر معین های اقتصادی در انابد اعلام کرد و گفت: این مجتمع تولیدی درحال حاضر هزار نفر بافنده دارد و درصورت تامین بستر لازم سرمایه گذاری در محضر استاندار خراسان رضوی قول داد زمینه  اشتغال 10 هزار نفر از بیکاران منطقه را  فراهم کند.

وی کارآفرینان را رزمندگان و مجاهدان جبهه اقتصادی در ایجاد اشتغال و تولید دانست و گفت:امروز رونق تولید و اشتغال دغدغه اصلی مسئولان عالی رتبه نظام است که امید است تا پایان امسال کارنامه قابل قبولی را  دراین حوزه کسب کنیم.

وی اظهارداشت: معین های اقتصادی  15 تفاهم نامه را به امضاء رساندند و متعهد شدند بیش از 600 میلیارد تومان در منطقه سرمایه گذاری کنند.

فرماندار بردسکن گفت: تاکنون یک میلیارد و 210 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان بردسکن پرداخت شده است و از محل تبصره 16 کمیته امداد 2 میلیارد و 320 میلیون تومان و تبصره 16 بهزیستی یک میلیارد و 650 میلیون تومان پرداختی داشتیم.

وی افزود: تسهیلات اشتغال توسعه روستایی 9 میلیارد و 547 میلیون تومان تعهد شهرستان بوده است که تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

شاکری تعهد اشتغال سال گذشته بردسکن را هزار و 303 فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: 105 درصد تعهد  ایجاد اشتغال شد.

وی گفت: تعهد اشتغال امسال بردسکن هزار و 198 فرصت شغلی است که در 5 ماهه امسال 30 درصد آن محقق شده است.

شاکری افزود: با هدف گسترش همکاری و تقویت، مشارکت و استفاده بهینه از ظرفیت های استانی و منطقه ای و همچنین تقویت و فرهنگ کارآفرینی تفاهم نامه‌ای بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و فرمانداری بردسکن به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز