خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه ای فارس مطرح کرد:

افتتاح 26 پروژه برق رسانی همزمان با هفته دولت در استان های فارس و بوشهر/ دستگاه های ماینر شبکه برق را دچار اختلال می کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۲۷

مدیرعامل برق منطقه ای فارس با اشاره به افتتاح پروژه شاخه انتقال و فوق توزیع برق درفارس و بوشهر همزمان با هفته دولت گفت:26پروژه در هفته دولت با اعتبار۱۷۰ میلیارد و ۳۴۹میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا عبدالعزیز کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه ها بیشتر به منظور پایداری شبکه برق و ارتقای کیفیت برق است؛ خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح  در هفته  دولت 16پروژه در فارس و ۱۰ پروژه در استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه ۲ شاخص  کفایت و کمیت و کیفیت برای برق تعریف شده است، ابراز کرد: طی سال های گذشته از نظر کفایت عملکرد به گونه ای بوده که همه مردم از نعمت برق استفاده می کنند.

کریمی خاطرنشان کرد: کیفیت برق و وابستگی مردم به برق مهم ترین موضوع است که سالانه متقاضیان جدید  اضافه می شوند و از ظرفیت برق استفاده می کنند.

مدیرعامل برق منطقه ای فارس  با بیان اینکه برخی پروژه ها بهینه سازی و اصلاح شبکه بوده است : عنوان کرد: با به بهره برداری رسیدن این  پروژه ها شاهد شبکه برق پایدار تر و ولتاژ مناسب تر هستیم.

 به گفته کریمی  در پروژه ها آثار هزینه ها باید مشخص باشد و ممکن است هزینه ای کم آمار آثار آن بیشتر از هزینه بالا باشد.

رشد مصرف برق در کشور شتابزده و غیرمنطقی است

وی با بیان اینکه تابستان سال جاری توانستیم با کمترین خاموشی سپری کنیم ؛ ابراز کرد: اوایل امسال و اواخر سال گذشته با افزایش مصرف برق دغدغه هایی داشتیم اما با تلاش هایی که شد و با کمک مردم تابستان خوبی سپری شد.

مدیرعامل برق منطقه ای فارس گفت: مصرف برق و انرژی در کشور در مقایسه با دیگر  کشور ها بسیار شتاب زده و غیر منطقی است؛ چنانچه  سالانه ۷ درصد رشد مصرف برق داریم که هر ۱۰ سال مصرف برق ۲ برابر شده و تجهیزات و نیروگاه ها هم باید دوبرابر شود.

کریمی با اشاره به  ضرورت رصد مصرف و تقاضا برق گفت: مصرف برق افزایش داشته است و  بیشتر در بخش های غیر مولد است و از این رو  ماموریت به این سمت می رود که ارتباط بین عرضه کننده و مردم برقرار شود. 

وی با اشاره  به اینکه امسال برنامه های مدیریت مصرف تدوین شده است؛ ابراز کرد: با برخی مصرف کننده های بزرگ و صنایع تفاهم نامه در قالب تعدیل تعمیرات تابستان، ۲۰ ساعته کردن چاه کشاورزی و...  داشتیم با هدف اینکه بتوانیم ساعات اوج مصرف را مدیریت و برق مردم را تامین کنیم.

کریمی افزود: با حمایت مصرف کننده های بزرگ توانستیم در بعضی روزهای اوج مصرف تابستان تا ۷۳۵ مگاوات کم کنیم که ۵ هزار مگاوات اوج مصرف در ۲ استان است.

دستگاه های ماینر شبکه برق را دچار اختلال می کنند

مدیرعامل برق منطقه ای فارس با بیان اینکه در استان فارس تا سال گذشته پیک مصرف در روز و امسال پیک مصرف اکثرا شب بود؛ یادآور شد: تابستان امسال صنایع و مصارف خانگی خللی نداشتند و تغییر بار انجام شد.

به  گفته کریمی اوج مصرف برق در فارس در ۲۴ مرداد ماه با ۳ هزار و ۲۹۱ مگاوات بوده است که در مقایسه با سال قبل رشد داشتیم چرا که سال قبل خاموشی داشتیم و مصرف کمتر بوده است.

وی در خصوص فعالیت دستگاه های  ماینر و ارزهای دیجیتال  که اخیرا  افزایش داشته است؛ عنوان کرد: این دستگاه ها در صورت گسترش شبکه برق را دچار اختلال می کند و هیچ ساماندهی برای قانونی بودن یا نبودن آنها  وجود نداشت و هیچ مرجعی نبود که تایید کند به همین دلیل نوع مصرف و خود دستگاه ناشناخته بود و اگر شناخته می شد به عنوان مصرف کننده غیرمجاز معرفی می شد.

کریمی ادامه داد: محیط هایی که به  عنوان  استفاده کننده از این دستگاه شناخته شدند پیگیری و به عنوان مصرف کننده غیر مجاز به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

افزایش 23 درصدی تعرفه مشترکین پرمصرف

 مدیرعامل برق منطقه ای فارس با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای 40مشترک بزرگ دارد؛ عنوان کرد: از این مشترکین ۱۷۰ میلیارد تومان طلب داریم که ابراز قطع برق نداریم و راهکارهای دیگری استفاده می شود.

کریمی با اشاره به تغییر تعرفه  ها گفت: تعرفه ها براساس مصوبه تغییری که نسبت به سال قبل داشتند افزایش۷ درصدی است که در مشترکین پر مصرف علاوه بر ۷ درصد ۱۶ درصد هم اضافه شده که جمعا ۲۳ درصد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز