خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بورس انرژی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

وضعیت عرضه دو حامل مهم انرژی در بورس

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۲۰۸

مدیرعامل بورس انرژی گفت: خریدار برق از بورس می‌تواند با کمترین قیمت خرید کند و از روش‌های تسویه مختلف مثل نقدی، نسیه و پایاپای استفاده کند اما در خارج از بورس روش تسویه حتما نقدی است.

سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تاثیر معاملات برق در بورس بر امنیت انرژی اظهار داشت: در بورس انرژی از ساز و کار بازار، کشف قیمت و انجام معاملات استفاده می‌کنیم و کسی که می‌خواهد روی ساخت نیروگاه سرمایهگذاری کند، می‌تواند بر اساس قیمت‌های بازار و بازاری که برای برق وجود دارد برنامه‌ریزی کند تا نیروگاه بسازد و سرمایه گذاری کند. 

وی افزود: وقتی جریان ساخت نیروگاه توسعه پیدا کند و برنامه‌ریزی منطقه‌ای وجود داشته باشد قطعا مصرف‌کنندگان هم می‌توانند مطمئن باشند که برق مورد نیاز را در آینده دریافت می‌کنند. 

مدیر عامل بورس انرژی تاکید کرد: قطعا تقویت سازوکار بازار تقویت امنیت انرژی برق را هم در کشور به دنبال دارد.

وی با اشاره به مزایای عرضه برق در بورس گفت: برای فروشنده معافیت مالیاتی دارد و می‌تواند فضای رقابتی داشته باشد، مزیت برای خریدار هم این است که در یک فضای رقابتی برق می‌خرد و از یک سازوکار مناسب‌تری استفاده می‌کند. 

حسینی یادآور شد: خریدار برق از بورس، می‌تواند با کمترین قیمت خرید کند و از روش‌های تسویه مختلف مثل نقدی، نسیه و پایاپای استفاده کند اما در خارج از بورس روش تسویه حتما نقدی است.

وی درباره مزیت‌های عرضه بنزین هم در بورس گفت: فروش بنزین در بورس می‌تواند کمک کند مشتریان جدیدی جذب کنیم و معاملات در بستر شفاف و رقابتی انجام شود. کما اینکه به نفع کشور هم است و باعث ارزآوری بیشتر، شفافیت در قیمت و تامین منافع بیشتر برای کشور می‌شود.

مدیر عامل بورس انرژی درباره افزایش حجم عرضه گازوئیل نیز خاطرنشان کرد: افزایش حجم این فرآورده بستگی به تقاضای بازار دارد هر قدر تقاضا بیشتر باشد شرایط عرضه بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز