خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تشریح کرد:

تصویب طرح‌های آب و برق در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۲۱

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو از تصویب مدل مالی طرح‌های آب و برق و فاضلاب در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای انجام مراحل فراخوان خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محسن بختیار با اشاره به برگزاری دومین جلسه کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حوزه صنعت آب و فاضلاب، آب و برق موضوع تبصره 19 قانون بودجه سال 97، گفت: این نشست با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شرکت‌های مادرتخصصی به ریاست وزیر نیرو برگزار شد.

وی افزود: در این نشست گزارشات و فرمت فراخوان دو طرح نیروگاه برق‌آبی سوله دوکل و ارس مصوب و مقرر گردید اقدامات لازم جهت انجام فراخوان در چارچوب قوانین و مقررات صورت پذیرد.

بختیار ادامه داد: همچنین مدل مالی چهار طرح سد هایقر، نیروگاه‌های برق‌آبی گاوشان، خداآفرین و سد قیز قلعه سی تصویب و برای برگزاری فراخوان واگذاری این طرح‌ها، به دستگاه اجرایی ذیربط ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اضافه کرد: در حوزه طرح‌های صنعت آبفا نیز انجام فراخوان برای طرح‌های آبرسانی مدول سوم تصفیه‌خانه آب کرج، احداث تصفیه‌خانه آب شهر محلات و آبرسانی به شهر ارومیه به همراه 23 طرح حوزه فاضلاب تصویب گردید. در این بخش کارگروه، کلیات واگذاری طرح آبرسانی به شهرهای استان اصفهان و طرح فاضلاب شیراز را هم مصوب نمود و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مربوطه مدل مالی و گزارش تصمیم واگذاری هر طرح را تهیه تا در جلسه آینده کارگروه واگذاری مطرح و مصوب شود.

بختیار تاکید کرد: با توجه به اهمیت طرح‌های تجدیدپذیر، کارگروه، مدل مالی و اجرای فراخوان دو طرح نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر و 34 واحد نیروگاه بادی را با اخذ نظر سازمان برنامه و بودجه تصویب نمود.

وی در پایان گفت: حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های مصوب توسط بخش خصوصی بالغ بر 140 هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز