خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

اگر روستاها تبدیل به شهر شود تولید در عرصه کشاورزی آسیب می‌بیند

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۰۷۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر روستاها تبدیل به شهر شود تولید در عرصه کشاورزی، آسیب می‌بیند و مردم بیشتر به زحمت می افتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، محمود حجتی با حضور در این شهرستان و بازدید از مجتمع دامپروری بهار خبوشان و در جمع مردم و مسئولان، خاطرنشان کرد: اگر روستاها تبدیل به شهر شود تولید در عرصه کشاورزی، آسیب می بیند و مردم بیشتر به زحمت می افتند.

محمود حجتی، خطاب به دامدار هایی را که همیشه بخواهد علوفه ی خود را از بیرون بخرد و گوشت را از بیرون تهیه کند نا کارآمد و ناپایدار تلقی کرد و اذعان داشت:این نوع دامداری شاید در دوره های کوتاه امکان پذیر باشد اما در طول سال و در طولانی مدت به مشکل برخواهد خورد و ناکارآمد خواهد بود. 

وی تاکید کرد: دامداری با زراعت باید تلفیق شود و از علوفه دستی نباید استفاده شود چرا که برای مدت طولانی پاسخگو نیست و تولید کننده ها باید به این امر توجه کنند تا در آینده دچار آسیب نشوند و در نوسانات قیمت ها دچار مشکل نگردند. 

حجتی تصریح کرد: اگر دام دار ها محدود به علوفه دستی شوند، ممکن است دولت در آینده تصمیم به ارز های نیمایی بگیرد و محاسبات آنها با تعارض رو به رو شود و همچنین باید توجه داشت که کشاورزی و دامداری مکمل یکدیگرند. 

حجتی هم چنین در حاشیه افتتاحیه شیر فلکه ی آب در روستای قیطاقی شهرستان قوچان، آب را در گران بهایی دانست و افزود:گرچه شرایط سختی را داریم تجربه  میکنیم اما خداوند ظرفیت های بالایی را در اختیار ما قرار داده است که با هر چه بهتر استفاده کردن از این نعمت ها می توان مشکلات را حل کرد و در خدمت تولید کشور قرار داد. 

این مقام مسئول کشوری، ضمن تشکر از پیگیری ها و تلاش های مسئولین قوچان، گفت:مسئولین در اجرای طرح ها و پشتیبانی از سازندگی کشور و همچنین در رابطه با اشتغال روستایی و تسهیل گری در این زمینه ها فعالیت های شایان توجهی را انجام داده اند.

بهزاد کوهستانیان مدیرعامل این مجتمع نیز گفت:این مجتمع در دو فاز، اجرایی گردیده است که فاز اول با مساحت 34 هکتار مشتمل بر 206 قطعه با ظرفیت 41200 راس بره پروار که 107 واحد 200 راسی آن با مجموع 21400 راس بره پروار تکمیل شده و فعال است. 

وی هم چنین در ادامه ی مطالب فاز اول عنوان کرد: در فاز اول 12 واحد نیمه تمام و در حال تکمیل و 87 واحد در دست اقدام و در طرح تکمیلی می باشد.

کوهستانیان در خصوص عملیات اجرایی انجام شده، تاکید کرد: گاز کشی، برق رسانی، انشعابات آب، انبار، دفتر و زیر سازی معابر با مبلغی بالغ بر 3600 میلیون ریال اعتبار دولتی از سال 89 تا 96 و 2710 میلیون ریال با خود یاری اعضا، تامین شد. 

وی همچنین پیرامون فاز دوم این مجتمع خاطر نشان کرد: این فاز با مساحت 57 هکتار مشتمل بر 131 واحد 2200 متری با پروانه 20 راسی گاو شیری با مجموع ظرفیت 2620 راس که یک واحد تکمیل و فعال، دو واحد با پیشرفت فیزیکی 100 درصد و بدون دام، 5 واحد نیمه تمام و 123 قطعه در دست اقدام می باشد. 

مدیر عامل مجتمع دامپروری بهار خبوشان با اشاره به عملیات اجرایی انجام شده در فاز دوم، اذعان داشت: لوله کشی،. برق رسانی معابر اصلی و خاکبرداری به مبلغ 14820  میلیون ریال اعتبار دولتی و 3400 میلیون ریال با یاری خود اعضا صورت گرفت. 

وی در خصوص نیاز های این دو فاز گفت: ما در فاز اول به حصار کشی اطراف مجتمع، جدول گذاری، آسفالت و کانال غیور سیلاب با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال و همچنین در فاز دوم به رو سازی خیابان ها، آسفالت ورودی، حصار کشی، برق رسانی و انتقال آب‌های سطحی با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال نیازمند هستیم.

کوهستانیان هم چنین از تعداد اشتغال های ایجاد شده خبر داد و بیان کرد:در این مجتمع، بطور مستقیم و غیرمستقیم برای 428 نفر شغل ایجاد شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز