خبرگزاری کار ایران

در نشستی صمیمی مطرح شد؛

لزوم واگذاری برخی از خدمات بهزیستی به دستگاه‌های دیگر/ آمادگی سپاه قزوین برای همکاری با بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۳۸۲

جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: بهزیستی که کارگردانی جامعه هدف خود را بر عهده دارد، لازم است بخشی از خدمات را به دستگاه‌های دیگر واگذار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست صمیمی عباس برزگر جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان و هیأت رئیسه سپاه پاسداران قزوین به مناسبت هفته بهزیستی با علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین و مدیران این اداره کل برگزار شد.

سرهنگ عباس برزگر جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین در این نشست اظهار کرد: در مباحث نظامی، شعاری وجود دارد که هر مأموریت سه گام دارد؛ گام نخست پیش‌بینی، گام دوم پیشگیری و گام سوم هم اقدام است.

وی افزود: اگر گام نخست یعنی پیش‌بینی به درستی انجام نشود، دو گام بعدی یعنی پیشگیری و اقدام بی‌نتیجه است.

جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: خیلی از موضوعاتی که بهزیستی با آن مواجه است و ارتباطی هم این اداره کل ندارد مربوط به گام اول یعنی پیش‌بینی بوده و در گام دوم که پیشگیری است، بخشی از آن مربوط به بهزیستی و در گام سوم یعنی اقدام، بهزیستی اساسا نقش مهمی بر عهده دارد.

برزگر با بیان اینکه بهزیستی با افراد آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر و دارای مشکل جسمی، ذهنی و حرکتی سر و کار دارد، اضافه کرد: اقدامات و خدمات بهزیستی بسیار ارزشمند و خداپسندانه است و در کمک به مددجویان زیر پوشش، خدمات شایانی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی استان قزوین، این جامعه آمادگی دارد با هماهنگی اداره کل بهزیستی استان نسبت به ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف این اداره گام موثری بردارد.

این مسئول اذعان کرد: از خیلی از موضوعاتی که اداره کل بهزیستی استان قزوین با آنها درگیر است، اطلاعات نداریم که می‌طلبد که این اطلاعات در اختیار مسئولان قرار گیرد تا بتوانند به یاری بهزیستی بشتابند و در برخی امور، این اداره کل را یاری رسانند.

بهره‌گیری از ظرفیت خیران در امور بهزیستی

جانشین سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به بهره‌‌گیری از ظرفیت خیران برای کمک و خدمات بیشتر بهزیستی به مددجویان افزود: لازم است خیران و افراد متمول و متمکن شناسایی شوند و از مشارکت آنها برای مجموعه بهزیستی کمک بگیریم.

برزگر ادامه داد: مسئولان باید در جریان معضلات و مسائل اجتماعی قرار گیرند تا بتوانند با ارائه راهکارهای لازم و برنامه‌های موثر، در راستای کاهش این معضلات تدابیر لازم را بیندیشند.

وی اضافه کرد: در زمینه آگاهسازی و فرهنگ‌سازی در جامعه، آمادگی همکاری را داریم این در حالی است که اقشار تخصصی بسیج می‌تواند به قشرهای آسیب‌پذیر خدمات خوبی ارائه دهد.

این مسئول تصریح کرد: بهزیستی که کارگردانی جامعه هدف خود را بر عهده دارد و اقدامات باعظمت و باارزشی به مددجویان ارائه می‌دهد لازم است بخشی از خدمات را به دستگاه‌های دیگر واگذار کند تا بار کمتری بر دوش این نهاد حمایتی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز