خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی قزوین مطرح کرد؛

چتر حمایتی بهزیستی قزوین بر سر بیش از 12 هزار سالمند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۳۸

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: 12 هزار و 106 سالمند زیر پوشش اداره کل بهزیستی این استان قرار دارند.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: 12 هزار و 106 سالمند اعم از زن و مرد زیر پوشش اداره کل بهزیستی این استان قرار دارند که از این تعداد، 6 هزار و 437 نفر زن و مابقی مردم هستند.

وی با اشاره به فعالیت هفت مرکز شبانه‌روزی سالمندان با ظرفیت اسمی360 نفر و چهار مرکز روزانه سالمندان با ظرفیت 200 نفر در استان قزوین افزود: بنیاد فرزانگان شهرستان آبیک با ظرفیت اسمی 500 نفر، موسسه سالمندان با 700 عضو تحت پوشش و خانه کوچک سالمندان با ظرفیت اسمی 30 نفر در استان فعال هستند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: مبلغ یارانه پرداختی ماهیانه درجه یک هفت میلیون و 700 هزار ریال و درجه دو هفت میلیون ریال است.

وارثی با بیان اینکه در شهرستان قزوین پنج هزار و 940 سالمند، تاکستان دو هزار و 66 سالمند و بوئین‌زهرا یک هزار و 681 سالمند زیر پوششش بهزیستی قرار دارند، خاطرنشان کرد: در شهرستان البرز یک هزار و 385 سالمند، در شهرستان آبیک 801 سالمند و در شهرستان آوج 233 سالمند زیر نظر بهزیستی بوده و از خدمات نهاد حمایتی بهره‌مند هستند.

وی طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان را از طرح‌های اولویت‌دار اداره کل بهزیستی استان قزوین در سال گذشته ذکر و تصریح کرد: این طرح با هدف افزایش کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و ارتقای توانایی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت‌های زندگی، ارتقای عملکرد زندگی روزمره و افزایش سطح استقلال فردی و همچنین رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت‌های اجتماعی اجرا شده است.

این مسئول تصریح کرد: طرح مذکور شامل طرح‌های توانمندسازی سالمندان و افراد دارای آسیب نخاعی، شنوایی، بینایی بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: از جمله مصوبات پیشنهادی در شورای ملی سالمندان سال گذشته می‌توان به ارائه گزارش پیش‌بینی خدمات توسط دستگاه‌های دولتی عضو برای امسال در حوزه سالمندان در نخستین جلسه شورا، ارائه گزارش پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی برای سال جاری توسط شورای اسلامی شهرهای استان و شهرداران و ارائه تأمین سهم ویژه برای ورزش همگانی و قهرمانی در سال 98 در استان قزوین اشاره کرد.

وارثی اذعان کرد: تنظیم و تدوین برنامه‌های منظم فصلی در حوزه آگاهسازی جامعه سالمندی توسط صدا و سیمای استان قزوین(بهداشت، تغذیه، تکریم، حفظ منزلت و تندرستی) و امکان بهره‌مندی سالمندان نیازمند از خدمات درمانی و بهداشتی سرپایی به صورت رایگان توسط متولیان حوزه بهداشت  و درمان استان از دیگر مصوبات شورای سالمندان استان قزوین بوده که امسال برای اجرای این مصوبات تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز