خبرگزاری کار ایران

وارثی در گفت وگو با ایلنا:

بیش از 5 هزار معلول ناشنوا تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۵۶

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تعداد 5 هزار و 291 فرد معلول ناشنوا تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان قزوین قرار دارند.

علیرضا وارثی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: تعداد 5 هزار و 291 فرد معلول شنوایی تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان قزوین قرار دارند که از این تعداد، 3 هزار 451 بر اثر عوامل مادرزادی و ژنتیک مبتلا به این عارضه شده‌اند.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان قزوین با توجه به رسالت خود، خدمات توانبخشی در طیف های وسیع مستمر و غیر مستمر به جامعه هدف خود ارائه می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین  استفاده از خدمات مراکز غیردولتی روزانه، آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی را از خدمات این اداره کل ذکر و خاطرنشان کرد: این مراکز به کودکانی که از سنین شیرخوارگی به دلیل ابتلا به اختلالات شنوایی در یادگیری و به کارگیری گفتار و زبان دچار مشکلاتی شده‌اند تا سن 15 سالگی خدمات ارائه می‌دهد.

وارثی بیان کرد: همچنین به والدین این کودکان خدماتی همچون آموزش مهارت‌های ارتباطی، مفاهیم زبانی وگفتاری جهت استفاده از باقیمانده شنوایی با تدوین و طراحی برنامه‌های توانبخشی با هدف توانمندسازی محدودیت‌ها و جبران محدودیت‌ها عملکردی و دستیابی به سطح بالاتری از مشارکت در زندگی فردی و اجتماعی و در نهایت افزایش کیفیت زندگی آنها ارائه  می‌دهد.

وی افزود: در استان قزوین یک مرکز  با این عنوان 50 کودک دارای این عارضه را تحت آموزش دارد که سازمان بهزیستی با پرداخت ماهیانه یارانه مرکز را حمایت می‌کند.

این مسئول با اشاره به پرداخت مستمری ماهیانه به تعداد 3 هزار و 796 فرد ناشنوا در استان قزوین تصریح کرد: کمک هزینه کاشت حلزون و تهیه و تعمیر تجهیزات مرتبط به تعداد 180 نفر از افراد ناشنوا پرداخت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: برخورداری از سایر خدمات سازمان مانند کمک به بهبود تحصیلی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، اشتغال، کمک هزینه‌های معیشتی، بیمه درمانی و غیره از دیگر خدماتی است که به ناشنوایان تحت پوشش ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز