خبرگزاری کار ایران

به دلیل مشکلات شغلی صورت گرفت؛

تجمع کارگران شرکت باختر بیوشیمی مقابل ساختمان دیوان عدالت و وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۹۸۹

تعدادی از کارگران شرکت باختر بیوشیمی به دلیل مشکلات شغلی مقابل ساختمان دیوان عدالت و وزارت بهداشت در تهران تجمع کردند.

یزدان نوربخش نماینده شورای کار شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: شرکت باختر بیوشیمی با سابقه کار 30 ساله در شهرستان کرمانشاه حدودا 5 سالی می‌شود که با مشکل قیمت گذاری دارویی از سوی سازمان غذا و دارو کشور مواجه شده و به همین دلیل شرکت توان تولید دارو ندارد.

وی افزود: کارگران شرکت برای حل این مشکل با ارگان‌های مختلف نامه‌نگاری هایی انجام دادند و حتی بارها اعلام شد که این شرکت با این شرایط ظرفیت تولید ندارد و تعطیل می‌شود ولی متاسفانه هیچ مسئولی در این زمینه موضوع را پیگیری نکرد.

نوربخش ادامه داد: سال گذشته وزیر بهداشت که برای رونمایی از چند دارو به این مرکز مراجعه کردند در جریان مشکلات شرکت قرار گرفت که یک ماه پس از مراجعه ایشان شرکت پس از 8 ماه تعطیل شد.

نماینده شورای کار شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه اضافه کرد: با نامه‌نگاری هایی که از سوی کارگران شرکت با سازمان غذا و دارو انجام شد و همچنین وعده هایی که دادند این شرکت به صورت موقت با بازگشت 20 درصد از کارگران به شرکت تا تصمیم نهایی سازمان غذا و دارو به فعالیتش ادامه داد ولی متاسفانه با جابه جایی هایی که در این سازمان شکل گرفت کاری از پیش نرفت.

نوربخش ادامه داد: سازمان غذا و دارو اعلام کرد که این شرکت داروهایی که مختص خودش است با قیمت پیشنهادی خود شرکت به فروش برسد و داروهایی که با دیگر شرکت ها مشترک است به دلیل کیفیت بالای دارویی که این شرکت دارد با 30 درصد افزایش به بازار عرضه کند. ولی شرکت ما درخواستی به سازمان غذا و داروی کشور ارائه داده که افزایش 30 درصدی برای تمامی داروهای این شرکت کار غیر منطقی است چرا که افزایش سی درصدی برای تمامی داروها مناسب نیست و در برخی موارد داروها نیاز به افزایش 50 درصدی دارند و برخی موارد نیاز نیست که افزایش قیمت داشته باشند.

وی ادامه داد: قرار بود هیاتی از سوی سازمان غذا و داری کشور جهت بررسی کیفیت داروها و قیمت گذاری‌شان به شرکت مراجعه کند که متاسفانه با جابه جایی هایی که در این سازمان صورت گرفت هیچ هیات بازرسی به کرمانشاه نیامد و این موجب تعطیلی دوباره شرکت شد و حدودا چهار ماه است که شرکت دوباره تعطیل شده است.

وی گفت: اول فرودین ماه امسال این شرکت دست به تعدیل نیمی از نیروهایش زد و از 100 کارگر شرکت فقط 45 نفر باقی ماند و مابقی تعدیل شدند.

وی اضافه کرد: برای برطرف شدن مشکلات شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه کارگران این شرکت از طریق استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجات و سازمان غذا و دارو استان پیگیر شدند ولی هیچ کدام به این مشکل رسیدگی نکردند.

نوربخش گفت: هفته گذشته ما که حدودا 40 کارگر بودیم به دیوان عدالت اداری جهت رسیدگی به شکایتی که 6 ماه گذشته از سازمان غذا و دارو داشتیم مراجعه کردیم که قاضی این پرونده گفت با گذشت 6 ماه هنوز این سازمان جواب نامه را به ما ارائه نداده است.

وی ادامه داد: این قاضی با ارائه دوباره مشکلات این شرکت نامه‌ای جهت بررسی این مشکل به سازمان غذا و دارو ارائه داد که ظرف 10 روز پاسخگو باشد.

وی گفت: هم اکنون نیز تعدادی از کارگران این شرکت مقابل سازمان بهداشت هستیم که مسئولان می گویند در خصوص مشکلات این شرکت هیچ نامه ای به ما ارائه نشده که رسیدگی کنیم و این در حالی است که سازمان غذا و دارو می گوید نامه ها را به صورت محرمانه به حراست سازمان بهداشت ارائه کردیم و خود وزیر هم نامه را مطالعه کرده اند ولی در این خصوص هیچ دستوری نداده اند و به ما گفته می شود که جواب نامه ها را به دلیل محرمانه بودن به نماندگان ارائه می دهیم.

وی تصریح کرد: امروز به نشانه اعتراض در مقابل ساختمان دیوان عدالت اداری و هم وزارت بهداشت تجمع داشتیم که قرار است از سوی سازمان غذا و دارو یک هیات تشخیص برای بررسی قیمت داروها به شرکت بیوشیمی باختر در کرمانشاه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز