خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

پالم از شیر و لبنیات حذف شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۳۸

مردم عزیز هم بدانند مطرح شدن افزایش میزان مصرف روغن پالم در کشور، منجر به کاهش ٣٠٠ هزار تنی واردات این روغن شد و همچنین کاربرد چربی گیاهی در شیر و لبنیات به طور کلی حذف شد.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: صنایع لبنی ما تنوع لازم را در محصولات ندارند و این یکی از مشکلات سرانه کم مصرف شیر در کشور است.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در مطلبی که در بخش نوشتار ویژه وب سایت شخصی وزیر بهداشت درباره حذف کامل پالم از لبنیات قرار داده، گفته است: «باید بپذیریم که متاسفانه ذائقه مردم به چربی، شیرینی و شوری عادت کرده است. در این شرایط صنایع تولیدی موادغذایی نیز به جای ایجاد تنوع در تولیدات خود به سمت مصرف زیاد چربی که ذائقه مردم آن را می پسندد، رفته‌اند.

از سوی دیگر جایگزینی چربی حیوانی به جای روغن گیاهی پالم هم نادرست است. هنگامی که از چربی در لبنیات صحبت می‌شود، منظور همان چربی شیر است که از آن کره، خامه و دیگر محصولات لبنی تهیه می‌کنند.

وقتی قرار است چربی گیاهی از لبنیات پرچرب حذف شود به این معنا است که چربی طبیعی شیر جایگزین می‌شود. این مساله به صنعت لبنیات ابلاغ شده و از اول مهر ماه اجرایی می‌شود.

لازم است مردم عزیز هم بدانند مطرح شدن افزایش میزان مصرف روغن پالم در کشور، منجر به کاهش ٣٠٠ هزار تنی واردات این روغن شد و همچنین کاربرد چربی گیاهی در شیر و لبنیات به طور کلی حذف گردید.

همان‌طور که اشاره شد، صنایع لبنی ما تنوع لازم را در محصولات ندارند و این یکی از مشکلات سرانه کم مصرف شیر در کشور است. به بیان دیگر، در صنعت لبنیات ما به چند محصول خاص توجه شده و متاسفانه به سمت مصرف زیاد چربی هم رفته‌ایم اما تاکید ما همچنان بر استفاده از محصولات لبنی کم چرب است.

نکته دیگر این‌که بازرسی‌های مستمر از صنایع لبنی، سبب شده وضعیت کنونی نسبت به هفته‌های قبل بسیار بهتر شود؛ همین‌جا تاکید می‌کنم مسئله امنیت غذایی مردم به هیچ وجه از دید متولیان سلامت مسکوت نخواهد ماند و بازرسی ها همچنان و با جدیت ادامه خواهد داشت.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز