خبرگزاری کار ایران

حقدادی مطرح کرد؛

ترافیک نیشابور به سرعت در حال رشد است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۴۶۷

​رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان نیشابور گفت: جریان ترافیک شهرستان نیشابور به‌ سرعت در حال رشد است و برای کمک به حل آن باید تمام دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سرهنگ جواد حقدادی طی نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به راهکارهایی برای کاهش تصادفات و تلفات افزود: مهمترین وظیفه ای که داریم و اکنون دغدغه شخص مقام معظم رهبری نیز است بحث کاهش تصادفات رانندگی است. با فرهنگ سازی، اصلاح رفتار، زیرساخت های ترافیکی و اعمال قانون برای افرادی که تخلف می کنند می‌توان به کاهش تصادفات رسید. 

سرهنگ حقدادی اظهار کرد: در سه‌ماهه اول امسال سه هزار و 100 مورد گواهینامه جدید، سه هزار و 770 نقل‌ و انتقال خودرو، 402 نوشماره خودرو، 339 نو شماره موتورسیکلت و 209 مورد نقل‌ و انتقال خودرو در نیشابور ثبت‌ شد که این نشان از یک رشد مضاعف نسبت به حتی میانگین کشوری دارد. 

وی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با خودروهایی که رفتارهای خلاف قانون دارند، تصریح کرد: در این خصوص دستور قضائی اخذ شده که اگر خودرویی بیش از ۱۰ بار در طی 6 ماه تخلف سرعت غیرمجاز ثبت کند خودرو متوقف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی یادآور شد:  اگر خودرویی با 50 کیلومتر سرعت بالاتر از حد مجاز مشاهده یا توسط دوربین‌ها ثبت شود، با دستور قضایی متوقف خواهد شد. 

حقدادی با اشاره به افزایش سرعت‌های بالا و کورس های بلوار فضل و معلم چنین بیان کرد: با پیگیری‌های فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور  تا پایان تیرماه چهار دوربین در بلوار فضل و معلم جهت کنترل این مسیر نصب خواهد شد.

سرهنگ حقدادی با توجه به محل توقف خودروهای مسافرکش بین‌شهری خاطرنشان شد: با نصب دوربین در جلو پایانه نیشابور، خودروهایی که نسبت به سوار کردن مسافر اقدام کنند مورد برخورد راهنمایی و رانندگی قرار خواهند. 

وی با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری افزود: بیشترین تصادف ازنظر آماری و شدت تصادفات طی ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ می دهد  و اولین رتبه را فوتی‌های عابرین پیاده، با 60 درصد کشته‌ ثبت‌ شده، به خود اختصاص داده اند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور در خصوص تعداد کشته‌های افراد عابر پیاده چنین بیان کرد: در سه‌ماهه اول امسال  هفت نفر عابر پیاده کشته داشتیم که متأسفانه شاهد افزایش 30 درصدی نسبت به سال قبل بوده ایم. 

وی ادامه داد: شهرستان نیشابور در مباحث فرهنگی خوب عمل کرد و خوشبختانه به طور متوالی 7سال کاهش کشته را داشتیم و امیدواریم بتوانیم امسال نیز این روند کاهشی را ادامه دهیم. 

وی با توجه به نیاز نیشابور در بحث کنترل ترافیک گفت: کنترل ترافیک نیشابور توسط مرکز کنترل هوشمند ترافیک انجام شده است. با توجه به نیاز در نوبت بعدازظهر نیز مرکز کنترل ترافیک فعال‌شده  تا بر تخلفات راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور کنترل داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور با اشاره به طرح برخورد با خودروهای سنگین درون شهر چنین بیان کرد: با توجه به ورود خودروهای سنگین به درون شهر به علت دور بودن پارکینگ خودروهای سنگین از شهر، این مسئله برای رانندگان به‌صرفه است که خودروهای خود را درون شهر پارک کنند، اما باید بدانند به علت تصادفات و ترافیک شهری در حال حاضر طرح برخورد با خودروهای سنگین درون شهر تشدید شده است.

حقدادی در این خصوص افزود: قرار است شهرداری در ابتدای جاده شن شویی و کنار مرکز هواشناسی نیشابور دو پارکینگ مخصوص خودروهای سنگین ایجاد نماید و پس از افتتاح این دو پارکینگ قطعاً برخوردها با این وسایل حمل‌ونقل بسیار شدیدتر خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به افزایش رشد ترافیک در نیشابور خاطر نشان کرد: اکنون باید به سمت بزرگراه های درون شهری برویم برای شهری مانند نیشابور که به شدت در حال گسترش است، یک شمال و جنوب جدید شهرستان نیشابور نیاز داریم.  

فرماندهی پلیس راه نیشابور در این جلسه با اشاره به اینکه باید نقاط حادثه خیز را اصلاح کنیم، خاطر نشان شد: در سه ماهه اول امسال اغلب حوادث در راه های روستایی و فرعی رخ داده است. بیش از 60 درصد حوادث واژگونی عمدتاً در جاده سبزوار و بیش از 70 درصد حوادث در فاصله 30کیلومتری محورهاست و بیش از 75 درصد جانباختگان موتورسیکلت سوارها ضربه از ناحیه سر بوده که 65 درصد افراد آن بالای 60 سال هستند. 

علی شریفی در خصوص آمار تصادفات چنین بیان کرد: سال 97 در استان رتبه اول کاهش تصادفات را داشتیم، و در خصوص آمار سال های اخیر می توان گفت سال 96 تلفات 89 نفر در سال 97 تلفات 70نفر و در سه ماهه اول امسال آمار تلفات و کشته شدگان 18 نفر بوده است. 

 شریفی با اشاره به علل آمار تصادفات اظهار کرد: در رانندگی عدم توجه به جلو که شامل خوردن و آشامیدن و استفاده از تلفن همراه از عوامل افزایش تصادفات است. استفاده از تلفن همراه به هر شکل ممنوع است. عمده آمار تصادفات با ماشین های سواری؛ بعد وانت ها و موتور سیکلت ها هم در رده سوم قرار دارند.  بیشترین ساعات بروز حوادث جاده ای نیز ساعت 16الی 20 رخ می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز