خبرگزاری کار ایران

مشکلات شهر اصفهان مورد بحثو برسی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۲۵

در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با استاندار ۳۰ محور در طرح تفضیلی شهر اصفهان و مدیریت شهری که به صورت نهایی به تصویب کمیسیون ماده ی ۵ نرسیده بودو مشکلاتی را ایجاد نموده، در این جلسه مطرح و۵ مورد اصلی واساسی آن مورد بررسی قرارگرفت.

در این دیدار دوساعته که در محل استانداری انجام شداستاندار اصفهان به حلقه ی چهارم ترافیکی اصفهان اشاره کرد و افزود: رینگ چهارم این حلقه ی ترافیکی ۸۰ کیلومتر است که بخشی در داخل شهر اصفهان و بخشی در حوزه های شهری دیگر شهرها است و طبق درخواست های صورت گرفته با تشکیل کمیته ای هماهنگی لازم برای تسریع در اجرای آن صورت گرفت.

به گزارش خبر نگار ایلنا از اصفهان، زرگرپور به محل موقت نمایشگاه بین المللی اصفهان اشاره کرد و افزود: با توجه به درخواست شهرداری اصفهان برای دریافت سهام غالب این نمایشگاه، تعدادی از سهام به شهرداری واگذار شد و درحال حاضر شهرداری بیش از ۶۰ درصد از سهام را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی محل دائم نمایشگاه بین المللی اصفهان در حال انجام است، اظهار داشت: امیدواریم در آینده نمایشگاهی در شأن مردم استان داشته باشیم.

زرگرپور به آرامستان های شهر اصفهان اشاره کرد و تصریح کرد: شهرداری سیاستی را اتخاذ نموده است که در ۶ نقطه ی شهر آرامستان وجود داشته باشد و با توجه به ترافیک ایجاد شده درمنطقه غرب شهرداری قصد دارد در منطقه چاله سیاه یک آرامستان منطقه ای ایجاد نماید.

استاندار اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه این تصمیم با اعتراض هایی از سوی برخی از شهرستان ها همراه بود، تصمیم براین شد که در جلسه ای که بین استاندار و شهردار اصفهان و شهرداری های مناطق برگزار می شود تصمیمات لازم اتخاذ و نتیجه ی نهایی اعلام گردد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه طبق قانون باید پادگان ها از شهر خارج شوند، یادآور شد: ۳۰۰ هکتار زمین هم اکنون در جنوب اصفهان در اختیار پادگان ها می باشد و طبق موافقتی که با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی شده است این زمین ها در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت. و توافق دیگری هم با فرماندهی نیروی انتظامی در این خصوص صورت پذیرفته است.

وی از شهردار و شورای شهراصفهان خواست با پلیس راهنمایی و رانندگی هم در تامین تجهیزات و امکانات وهم در خصوص محل استقرار آنان مساعدت و مشارکت داشته باشند تا شاهد بهبود وضعیت ترافیکی شهر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه ی خود قرار دهد، اظهار داشت: تغییر الگوی کشت صرفه جویی در مصرف آب از مواردی است که شهرداری باید با جدیت دنبال نماید.

زرگرپور به ضرورت نصب دوربین وتکمیل سامانه پایش تصویری در شهر اشاره کرد و افزود: وجود دوربین در شهر و طرح پایش تصویری به امنیت شهر کمک خواهد کرد و باید این امر به عنوان یکی از ابزارهای امنیت در شهر مورد توجه جدی شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران شهر اصفهان سال گذشته به شهرداری تفویض شد، اظهار داشت: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی در این راستا صورت گرفته است و باید مدیران دستگاه های اجرایی با شهرداری هماهنگ شوند و برنامه ها را اجرا نمایند.

استاندار اصفهان به موضوع مصلی اصفهان اشاره کرد وگفت: خوشبختانه مشکلات موجود در اجرای این پروژه حل شده است و امیدواریم تا اوایل سال آینده بخشی از این پروژه به بهره برداری برسد. ومردم ونمازگزاران ازآن استفاده نمایند.

وی به ساعات کاری ادارات و مدارس در نیمه ی دوم امسال نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست های هیأت دولت ساعات کار ادارات استان از ۷-۵ / ۲ و مدارس از ساعت ۸ و بازار از ۹ آغاز خواهد شد. که این تقسیم بندی می تواند در بهبود ترافیک نقش موثری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز