خبرگزاری کار ایران

حذف اطلاعات بایگانی انفورماتیک شهرداری تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۲۴۸

بخش مهمی از اطلاعات مربوط به بایگانی انفورماتیک شهرداری تربت حیدریه شامل نقشه های شهری، نامه نگاری ها و پرونده های شهروندان در روزهای اولیه امسال از دسترس خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محمد صادق مجتهدی با تایید این اتفاق افزود :  این سیستم فقط پشتیبانی مجازی داشته که در اختیار کارمندی بوده که سال گذشته در پرونده تخلفات دستگیر شده و این داده ها انحصاراً در اختیار وی بوده است.

وی با بیان اینکه  در این ارتباط با سه نوع پرونده روبرو هستیم  افزود: یک نوع پرونده هایی هستند که به هیچ یک از اطلاعات آن آسیبی نرسیده و در بعضی پرونده ها، بخشی از اطلاعات پرونده ها پاک شده و با توجه به اینکه سیستم به روز نبوده و راه اندازی آن مربوط به دهه ۸۰ است ؛ برگ شماری که مشخص کند از هر پرونده فرضا چند برگه آن پاک شده، نداریم و در حال حاضر این موضوع قابل شناسایی نیست.

شهردار تربت حیدریه تصریح کرد: این مسئله بسیار عادی و معمول بوده و در خیلی از شهرداری ها این اتفاق می افتد و خیلی مسئله مهمی نیست و نمی توانیم بگوییم این اتفاق فقط مربوط به شهرداری تربت حیدریه بوده است.

مجتهدی افزود: در روزهای آینده شرکتی که سخت افزار این سیستم را در گذشته در اختیار شهرداری قرار داده، گزارشی فنی در خصوص علت این اتفاق به ما خواهد داد و اما یکی از دلایلی که مسئول انفورماتیک شهرداری تربت حیدریه برای آن متصور است نوسانات برقی در مجموعه است  که این اتفاق ممکن است برای هر جایی رخ بدهد.

شهردار تربت حیدریه در باره بازگشت اطلاعات از بین رفته گفت: از روزی که این اتفاق افتاده با کارشناسان مختلفی صحبت کردیم و سعی شده خودمان را برسانیم به شرکتی که انحصار سخت افزاری سیستم را در اختیار دارد.

شهردار تربت حیدریه گفت: تاکنون براساس آنچه به ما این دوستان گفته‌اند خبرهای خوب و امیدوار کننده ای بوده و بر اساس این گزارش ها، اینطور نیست که نتوانیم اطلاعات پاک شده از سیستم را برگردانیم.

وی ضمن رد اینکه مسئول انفورماتیک فعلی از صلاحیت لازم برخوردار نبوده؛ می گوید: در گذشته و در یک دوره زمانی طولانی مدت، همه موضوعات مربوط به بخش انفورماتیک در اختیار تنها یک شخص بوده و در این دوره هیچ نیروی رسمی با تخصص انفورماتیک در شهرداری تربت حیدریه وجود نداشته و این جز نواقص جدی و ساختاری شهرداری بوده است.

مجتهدی با اشاره به این موضوع که در دو سال اخیر دو نیروی رسمی حوزه انفورماتیک به بدنه شهرداری تربت حیدریه اضافه شده اند؛ افزود: شاید اینطور بتوان گفت که در یک موقعیت زمانی خاص همه چیز دست به دست هم داده که این طور شود و در هیچ مقطعی این جور اتفاقی تاکنون نیفتاده بود و بنده عمدی بودن این اتفاق را تایید نمی کنم.

وی با دادن اطمینان به شهروندان در شرایط موجود گفت: در بعضی از پرونده ها که ممکن است اطلاعات آن نباشد و یا نقصی در آن باشد تا زمانی که اطلاعات کامل از میزان بازگشت موارد حذف شده به ما داده نشده  برای اطمینان مدارک قابل وصول را از شهروندان می گیریم تا  مشکلی برای روند رسیدگی به امور ارباب رجوع پیش نمی آید.

شهردار تربت حیدریه گفت: در بحث پشتیبانی با شرکت مورد قرارداد شهرداری تربت حیدریه که این شهر جز نادر شهرهای استان بوده که سیستم الکترونیک شهرسازی آن راه اندازی شده و به این شکل امروز سیستم های انفورماتیک قابل توجه نبود.

وی افزود: در یک بازه زمانی، ده تا دوازده سال است که هیچ قرارداد پشتیبانی با شرکت مربوطه در شهرداری تربت حیدریه بسته نشده است.

مجتهدی خاطر نشان کرد: شرکت سازنده سیستم به دلیل اینکه مدیر وقت انفورماتیک شهرداری انسان هوشمند و کاربلدی بوده است نه بصورت عامدانه بلکه از سر دلسوزی، پشتیبانی مربوط سیستم بر عهده خود شخص مسئول انفورماتیک شهرداری گذاشته شده است.

وی بیان کرد: شاید یکی از دلایل اینکه ورژن نرم افزار از همان سالها ارتقا داده نشده، همین باشد که ارتباط کامل با شرکت سازنده قطع شده و هر کاری که خود آنها می خواستند، انجام می دادند.

مجتهدی افزود: تلاش ما این بوده که شرکت اصلی سازنده نرم افزار فعلی را با واسطه شرکتی دیگر در مرکز استان که قرار است سیستم جدید را راه اندازی کند، لینک کرده تا تبادل اطلاعات از سیستم قدیم به سیستم جدید به راحتی صورت گیرد.

وی با تکذیب اینکه ممکن است پاک شدن اطلاعات، ارتباطی با پرونده های اخیر تخلف در شهرداری داشته باشد هم گفت: آن چیزی که من برداشت می کنم شرایط دست به دست هم داده تا این اتفاق رخ داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز