خبرگزاری کار ایران

فرماندار دشتی خبرداد:

۴۷ هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان دشتی در آتش سوخت

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۵۲

فرماندار دشتی از نابودی ۴۷ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان بر اثر آتش سوزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالله نادری با اشاره به آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های دشتی اظهار داشت: به سبب خشک بودن دشت‌های دشتی، مراتع و باغات پیرامون روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی طعمه حریق شد.
 
وی با بیان اینکه از روز گذشته این منطقه طعمه حریق شده است، افزود: شب گذشته بخش محدودی از مراتع و باغات پیرامون روستای سهو طعمه حریق شد که با اقدام به موقع نیرو‌های محلی، آتش‌نشانی و امداد و نجات شهرستان دشتی آتش به طور کامل مهار شد.
 
وی بیان کرد: امشب نیز آتش در دو نقطه، بخش دیگری از مراتع و باغات روستای سهو را فرا گرفت که نیرو‌های امداد و نجات و گروه‌های ویژه منابع‌طبیعی و هلال احمر به همراه تیم آتش‌نشانی شهرداری خورموج به موقعیت اعزام شده و آتش را مهار کردند.
 
نادری افزود: دشت‌های خشک و وزش باد، اراضی و مراتع و باغات را مستعد آتش سوزی کرده و کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن امکان انتشار آتش را بیشتر کرده است.
 
وی، با بیان اینکه شب گذشته آتش سوزی در سطح ۳۲ هکتار مراتع، دشت و جنگل‌های روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی مهار شد خاطر نشان کرد: امشب نیز آتش سوزی در ۱۵ هکتار دیگر از اراضی جنگلی و مرتعی این منطقه با تلاش نیرو‌های امدادی و آتش نشانی مهار شد.
 
فرماندار دشتی با بیان اینکه در مجموع ۴۷ هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی روستای سهو بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی در آتش سوخت بیان کرد: آتش با کمک جوانان و بسیجیان روستا‌های سهو، دهوک و اژدرخواب، آتش‌نشانی شهر خورموج و همکاری نیروی انتظامی و منابع طبیعی مهار و از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.
 
نادری با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، تصریح کرد: بارندگی‌های مناسب، رشد و نمو گیاهان و خشک شدن آنها با گرمای هوا شرایط را برای آتش‌سوزی و سرایت آن فراهم کرده است که مردم، گردشگران و رهگذران باید از روشن کردن آتش در این مناطق به دلیل احتمال سرایت آن به دیگر نقاط خودداری کنند.
 
وی تاکید کرد: از مردم و طبیعت گردان تقاضا می‌شود احتیاط و اقدامات پیشگیرانه را در مواجهه با طبیعت در این روز‌ها مراعات کنند تا شاهد بروز آتش سوزی در مراتع و باغات و مناطق کوهستانی شهرستان نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز