خبرگزاری کار ایران

مدیر بحران شهرداری تبریز:

دوره‌های آموزش شهروندی درتبریز برگزار شد

کد خبر : ۱۰۷۹۰۹

این دوره‌های آموزشی در سه محور اساسی آمادگی در برابر زلزله، ایمنی و آتش نشانی، امداد و نجات و کمک‌های اولیه برنامه ریزی و اجراء برگزار می‌شود. / مدیریت بحران شهرداری تبریز با هدف ارتقای سطح فرهنگ ایمنی شهروندان در قالب نهادینه سازی فرهنگ شهروندی سعی می‌کند به طور مداوم دوره‌های آموزشی مختلف با موضوعات کاربردی و متنوع برای کلیه اقشار و شهروندان به منظور ارتقاء سطح آگاهی آن‌ها اجراء نماید.

ایلنا: مدیر بحران شهرداری تبریز گفت: دوره‌های آموزش شهروندی در پارک بانوان شهرک باغمیشه در بخش‌های آمادگی در برابر زلزله، ایمنی و آتش نشانی، امداد و نجات و کمک‌های اولیه توسط مدیریت بحران شهرداری تبریزبرگزار شد.
به گزارش ایلنا، حسن‌نژاد گفت: با انجام برنامه ریزی و همکاری‌های لازم با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و همچنین همکاری با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و جمعیت هلال احمر استان، این مدیریت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی در سطح فرهنگسراهای مناطق ۱۰ گانه شهرداری کلان شهر تبریز کرده است.
وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در سه محور اساسی آمادگی در برابر زلزله، ایمنی و آتش نشانی، امداد و نجات و کمک‌های اولیه برنامه ریزی و اجراء می‌شودگفت: آموزش یکی از اساسی‌ترین و محوری‌ترین مباحثو اقدام در زمینه تقلیل و کاهش اثرات بلایای طبیعی و غیرطبیعی می‌باشد؛ بدین منظور، مدیریت بحران شهرداری تبریز با هدف ارتقای سطح فرهنگ ایمنی شهروندان در قالب نهادینه سازی فرهنگ شهروندی که جزء وظایف لاینفک شهرداری است، سعی می‌کند به طور مداوم دوره‌های آموزشی مختلف با موضوعات کاربردی و متنوع برای کلیه اقشار و شهروندان به منظور ارتقاء سطح آگاهی آن‌ها اجراء نماید.
مدیر بحران شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی ابتدا مفاهیم اولیه زلزله و نحوه آمادگی در برابر زلزله توضیح داده شد و همچنین نحوه پناه گیری در زلزله در محیط‌های مختلف بخصوص در ساختمان‌ها و محل کار بحثشد و در دوره ایمنی و آتش نشانی ضمن بیان خطرات تهدید کننده در اثر آتش سوزی، ‌خفگی ناشی از گاز و سایر خطرات، روش‌های استفاده از خاموش کننده‌ها به صورت عملی توضیح داده شد. همچنین در دوره بعدی اصول اولیه امداد رسانی و کمک‌های اولیه برای حادثه دیدگان و مصدومان حوادثمختلف از جمله زلزله، آتش سوزی و سایر خطرات ارایه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز